عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از تعجیل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح پزشک خانواده در دوره یک ساله٬ گفت: اجرای این طرح در فواصل طولانی می‌توانست به حل مشکلات آن کمک شایانی کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از تعجیل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح پزشک خانواده در دوره یک ساله٬ گفت: اجرای این طرح در فواصل طولانی می‌توانست به حل مشکلات آن کمک شایانی کند.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به اجرای تدریجی طرح پزشک خانواده در کشور٬ اعلام کرد: متأسفانه اجرای این طرح موجب بروز اعتراضات زیادی در میان پرسنل حوزه درمان شده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اعتراض پزشکان متخصص به‌علت معلوم نبودن جایگاه این افراد در طرح پزشک خانواده٬ افزود: متأسفانه جایگاه نیروی تخصصی به‌صورت جزئی در این طرح لحاظ نشده از این‌رو تمام کوشش کمیسیون بهداشت بر این است که پزشک خانواده به صورت شایسته اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش‌های بسیاری برای بررسی و حل مشکلات پزشک خانواده انجام داده است٬ یاد‌آورشد: خوشبختانه این کمیسیون در چند ماه اخیر نشست‌های بسیاری را با افراد ذی‌نفع با طرح پزشک خانواده برگزار کرده که به‌طور حتم این نشست‌های در آینده هم ادامه خواهد داشت.

میرگلوی بیات با اشاره به فواید اجرای کامل طرح پزشک خانواده٬ تصریح کرد: با اجرای این طرح٬ خدمات درمانی کشور مدیریت می‌شود و مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها با ارجاع پزشک خانواده میسر است. به همین علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان جلوی هزینه‌های بی‌مورد گرفته می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در واقع با اجرای برنامه ملی پزشک خانواده مراجعات بی‌مورد مردم به پزشکان، تجویز و مصرف نابجای دارو، آزمایش، رادیولوژی و خدمات پاراکلینیکی بی مورد به حداقل ممکن می‌رسد.

این نماینده مجلس نهم٬ در پاسخ به سوالی مبنی‌بر مغفول ماندن بیمارستان‌های خصوصی در پزشک خانواده٬ گفت: در این طرح تمام تخصصات در بیمارستان‌ها دولتی دیده نشده بلکه بستگی دارد که بیمار به چه پزشکی در سطح دو نیاز پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در طرح پزشک خانواده٬ پزشک عمومی تشخیص می‌دهد که بیمار به چه نوع بیمارستانی ارجاع داده شود٬ افزود: به طور حتم این طرح مشکل و نواقص بسیاری دارد٬ اما باید با صبر و برنامه‌ریزی این طرح را در حین اجرا تصحیح کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از تعجیل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح پزشک خانواده در دوره یک ساله٬ یاد‌آور شد: اجرای این طرح در فواصل طولانی می‌توانست به حل مشکلات آن کمک شایانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha