سلامت نیوز: ارسال پارازیت وامواج مخرب، به طور مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه سر و کار دارد و بر سیستم عصبی مردم اثر گذار است لذا باید نسبت به آن با حساسیت بیشتری برخورد کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات از منبع ارسال امواج مخرب(پارازیت) در سطح جامعه گفت: از آنجایی که مسئولان کشور در قبال سلامت نسل آینده مسئول‌اند وزیر ارتباطات وظیفه دارد هرچه سریعتر منبع و منشاء ارسال پارازیت را پیدا کند و هیچ عذر و بهانه‌ای در این راستا پذیرفته نیست.

علی کاییدی در گفت‌وگو با قانون، با تایید خبر وجود پارازیت‌های مخرب در سطح شهر تهران و آلودگی فضا با امواجی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، تاکید کرد که مجلس نسبت به این موضوع حساس است و پس از تعطیلات تابستانه، کمیسیون بهداشت و درمان در این خصوص تشکیل جلسه  داده و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارسال امواج مخرب، به طور مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه سر و کار دارد و بر سیستم عصبی مردم اثرگذار است.

نماینده مردم پلدختر در خانه ملت گفت: البته پیشتر مجلس هشتم از وزیر ارتباطات خواسته بود که ارسال کننده پارازیت‌های مخرب موجود در فضا را پیدا کند، ولی این امر بی‌نتیجه ماند اما ما در مجلس نهم با قوت و جدیت بیشتر پیگیر حل مسئله پارازیت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد که وزیر ارتباطات در مجلس هشتم درباره ارسال پارازیت و امواج مخرب در سطح جامعه به این مجلس گزارش داده بود ولی مجلس نهم هنوز وارد این مباحث نشده ولی موظف است ابزار نظارتی را اعمال کند و وزارت ارتباطات را مجبور به پاسخگویی و پیگیری کند.

کاییدی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات نمی‌تواند با اظهار بی‌اطلاعی از منبع و منشأ ارسال امواج مخرب(پارازیت) از خود سلب مسئولیت کند تصریح کرد: وزیر ارتباطات باید پاسخگوی مشکل ایجاد شده باشد چرا که هر ارگان، نهاد یا سازمانی در ازای اختیاراتی که دارد وظایفی نیز برعهده دارد که باید انجام دهد و نمی‌تواند به واسطه بهانه‌های واهی از خود سلب مسئولیت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد که مجلس، وزیر ارتباطات را ملزم به پیگیری و پاسخگویی خواهد کرد چرا ارسال این پارازیت‌ها مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و روی تولد نوزادان و سلامت مادران باردار اثر مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کشور در قبال سلامت نسل آینده مسئول هستند خاطرنشان کرد که وزیر ارتباطات موظف است ارسال کننده پارازیت‌های اضافی را پیدا کرده و به جامعه معرفی کند ضمن اینکه پس از تعطیلی مجلس، این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha