سلامت نیوز: متخصصان داروسازی و شیمی پزشكی دانشگاه تگزاس در یك مطالعه جدید ادعا كرده‌اند كه نوعی داروی معمولی و ارزان قیمت ضد قارچ می‌تواند رشد تومورهای سرطانی را به تعویق بیندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این داروی ارزان قیمت موسوم به «تیابندازول» كه مدت 40 سال به عنوان یك داروی ضدقارچ مورد استفاده بالینی داشته است می‌تواند تومورهای سرطانی را گرسنه نگه دارد و سرعت رشد آنها به میزان قابل توجهی كندتر كند.

به گزارش سایت اینترنتی فیزورگ، این متخصصان می‌گویند با توجه به نتایج به دست آمده داروی مزبور قابلیت آن را دارد كه در آینده به عنوان یك گزینه جدید برای شیمی‌درمانی در بیماران سرطانی مورد استفاده قرار بگیرد.

كارشناسان علوم پزشكی دانشگاه تگزاس در اوستین دریافته‌اند كه داروی ضد قارچ «تیابندازول» و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریكا می‌تواند رگ‌های خونی تازه شكل گرفته را تخریب كند. جلوگیری از رشد عروق خونی جدید در حیطه شیمی‌ درمانی بسیار حائز اهمیت است. چون این تكنیك باعث می‌شود كه مواد غذایی لازم برای رشد تومورها به آنها نرسد و در نتیجه رشد تومور تا حد زیادی به تعویق می‌افتد و كندتر می‌شود.

تومورها برای تشدید رشد خارج از كنترل خود، شكل‌گیری عروق خونی فراوان و جدید را در بافت‌های اطرافشان ترغیب می‌كنند و در مقابل داروی مزبور با تخریب عروق جدید مانع از رشد سریع تومورها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha