سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی اسكاتلند در یك آزمایش جدید دریافتند كه مصرف داروهای پایین آورنده كلسترول خون موسوم به استاتین‌ها خطر التهاب لوزالمعده (لوزالمعده) را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه گلاسگو در اسكاتلند می‌گویند در حالی كه در مطالعات پیشین ادعا شده بود كه مصرف این داروها باعث افزایش خطر التهاب لوزالمعده می‌شود اما نتایج یك بازبینی جدید تایید می‌كند كه برخلاف یافته‌های قبلی، این داروها درواقع كاهش‌دهنده التهاب لوزالمعده هستند.

به گزارش ساینس دیلی، در آزمایشات اخیر معلوم شد خطر احتمالی ابتلا به عارضه پانكراتیت یا التهاب مزمن لوزالمعده در افرادی كه از داروهای استاتین مصرف می‌كنند، 21 درصد كمتر از افرادی است كه از داروها یا سایر روش‌های متداول برای ‌كاهش‌دهنده تری‌گلیسیرید استفاده كرده‌اند.

به گفته متخصصان مركز علوم پزشكی مایو كلینیك، افرادی كه به عارضه افزایش چربی تری‌گلیسیرید در خون مبتلا هستند با خطر ابتلا به التهاب لوزالمعده یا همان پانكراتیت مواجهند. این بیماری معمولا خفیف است و منجر به بروز علائمی چون مشكلات شكمی و تهوع می‌شود اما اگر این بیماری حاد و مزمن شود می‌تواند با بروز علائم شدیدتر مانند مشكلات تنفسی یا نارسایی‌های كلیوی زندگی فرد را به خطر بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha