چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5518

گروهی از دانشمندان هندی موفق شدند ابزاری را بسازند که بطور مداوم الکتروکاردیوگرام بیمار را ثبت می کند و در صورت بروز خطر حملات قلبی از راه بلوتوث به تلفن همراه بیمار پیام کوتاه ارسال می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان دانشگاه ساثیاباما که نتایج این اختراع را در تازه ترین شماره "ژورنال بین المللی مراقبت های پزشکی الکترونیک" منتشر کرده اند، در خصوص عملکرد این دستگاه توضیح دادند که این ابزار کوچک قابل حمل پس از ثبت علائم الکتروکاردیوگرام بیمار در صورتی که با هرنوع علائم حملات قلبی مواجه شود به سرعت از راه بلوتوث به تلفن همراه بیمار پیام هشدار را ارسال می کند و این پیام کوتام هشدار به همراه اس ام اس آخرین نوار الکتروکاردیوگرام بلافاصله به بیمارستانی که بیمار تحت درمان آن قرار دارد، ارسال می شود.

به این ترتیب می توان در کمترین زمان ممکن خدمات اورژانس را در اختیار بیمار گذاشت.

به اعتقاد این محققان این سیستم پزشکی از راه دور می تواند خطر مرگ بیماران قلبی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد و همچنین می تواند به این بیماران فرصت دهد که بار دیگر با اطمینان از کنترل وضعیت سلامت خود، به فعالیت های اجتماعی بازگردند.

این محققان اکنون درحال ساخت ابزار قابل حمل دیگری هستند که به کمک سیستم "جی پی اس" به سرعت مکانی که بیمار در آن دچار حمله قبلی شده است، ردیابی شده و همچنین با استفاده ازآن نوار قلبی بیمار با وضوح بیشتر از راه "ام ام اس" ارسال شود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha