آنتی بیوتیك در نوزدان موجب چاقی می شود

۱۳۹۱/۰۶/۰۳ - ۲۲:۳۹ - کد خبر: 55181
سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهد مصرف داروهای آنتی‌بیوتیك موجب شیوع معضل چاقی در كودكان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان آمریكایی در تحقیقات خود یافته‌اند كودكانی كه در دوران نوزادی آنتی بیوتیك مصرف می‌كنند، به افزایش وزن آنان در دیگر دوران زندگی‌شان كمك خواهد كرد.

محققان آمریكایی با مطالعه بر روی 11 هزار و 532 نوزاد دریافتند نوزدان زیر شش ماه كه آنتی بیوتیك مصرف كرده بودند در سال‌های بعدی زندگی‌شان افراد چاق‌تری خواهند بود.

این محققان معتقدند داروهای آنتی بیوتیك می‌تواند بر روی باكتری موجود در معده تاثیر گذاشته و منجر به افزایش وزن شود. اما آنان در تحقیقات خود اظهار داشته‌اند برای بازگو كردن علت دقیق این ارتباط بررسی‌های بیشتری لازم است.

در این مطالعه نشان داده شد كودكانی كه از زمان تولد تا پایان دوره شش ماهگی آنتی بیوتیك مصرف می‌كنند در ماه‌های 10 تا 20 ماهگی از میزان وزن بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری BBC، دكتر «لئونارد تراساند»، یكی از محققان این مطالعه گفت: میكروب‌های موجود در دستگاه گوارش نقش كلیدی را در جذب كالری بازی می‌كنند و مصرف آنتی بیوتیك به خصوص در دوران اولیه زندگی می‌تواند در نوع جذب مواد مغذی تاثیر بگذارد.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.03817s, 18q