سلامت نیوز : معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون با اشاره به اینكه اكنون تهیه محفظه‌های ویژه نگه‌داری خون و پلاسما در دستور كار قرار گرفته است، گفت: البته این محفظه‌ها هم‌اكنون در پایگاه‌ها و مراكز انتقال خون مورد استفاده قرار می‌گیرند اما دیگر پاسخگوی نیازها نیستند و لازم است ارتقاء یابند.

دكتر صدیقه امینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین اقدامات انجام شده در راستای ارتقای كیفیت محصولات خونی در سازمان انتقال خون، عنوان كرد: كیفیت تمام شدنی نیست. هر چقدر هم كه به سمت جلو حركت می‌كنیم باید گام‌های بلندتری برداریم.وی افزود: در ابتدا به دنبال این بودیم كه امكان دسترسی سردخانه‌های مجهز را فراهم كنیم، دمایی كه به خوبی كنترل شود و هر سردخانه‌ دارای كمپرسورهای توانمندی باشد تا اگر یك كمپرسور دچار اختلال شد، بتوان از كمپرسورهای دیگر بهره جست. در این خصوص به موفقیت دست یافته و سردخانه‌هایی در كشور راه‌اندازی شد.

معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون با بیان اینكه افزایش حجم كار و گسترش ارسال پلاسما به خارج از كشور برای استحصال دارو نیاز به استقرار سردخانه‌های بیشتری را ایجاد كرد، گفت: در حال حاضر تلاش می‌كنیم تا كمبود به وجود آمده را جبران كنیم.

امینی افزود: تعدادی وسیله نقلیه به منظور جابجایی خون در سطح مراكز خونگیری و فرآوری تهیه و وارد سیستم شده است، اما با توجه به اینكه توسعه مجموعه انتقال خون بر این نیاز می‌افزاید و بخشی از این ماشین‌ها به علت فعالیت بالا مستهلك می‌شوند، سازمان همواره در راستای گسترش تجهیزات و دستگاه‌ها می‌كوشد. بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان گفت به كیفیت دست یافته‌ایم، بلكه پس از نیل به یك هدف بلافاصله هدف دیگری تعریف و اجرای آن در برنامه قرار می‌گیرد در واقع می‌توان گفت دائما در حال هدف‌گذاری هستیم.وی افزود: هر سال اهداف كیفی جدیدی تعریف می‌كنیم. امسال بیش از 50 هدف تعریف شده كه اعم از افزایش خونگیری، افزایش اهداكننده مستمر، ارتقای زنجیره سرد، افزایش پلاكت آفرزیس، ارتقای كیفیت محصول و سلامت خون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha