به علت وضعیت نامناسب زلزله زدگان، تیم‌های بهداشت روان در مناطق زلزله زده مستقر و مشغول به فعالیت و درمان هستند.

تیم‌های بهداشت روان در مناطق زلزله زده مستقر هستند

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: به علت وضعیت نامناسب زلزله زدگان، تیم‌های بهداشت روان در مناطق زلزله زده مستقر و مشغول به فعالیت و درمان هستند.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: در راستای رسیدگی صد درصد به وضعیت زلزله زدگان در این مناطق تیم‌های بهداشت محیط، بهداشت روان، پزشک عمومی، جراح و متخصص مستقر هستند.وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی زلزله زدگان آذربایجان شرقی بسیار بهتر از زلزله بم و رودبار بوده و بر اساس آخرین گزارش‌ها رسیدگی در حد صددرصد بوده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در170 روستای زلزله زده منطقه آذربایجان شرقی، چادرهای بهداشتی و درمانی با كادر كامل پزشكی مستقر شده و در حال حاضر هیچ نیازی به اعزام پزشك از سایر استان‌ها وجود ندارد.دستجردی عنوان کرد: تیم‌های بهداشت محیط و مبارزه با بیماری واگیر نیز مستقر شده‌اند و از نظر واگذاری چادر، غذا و دیگر امكانات نیز شرایط مطلوبی برقرار شده است.وزیر بهداشت، آخرین آمار جانباختگان زلزله را 306 نفر و تعداد دقیق مجروحان را چهارهزار و 500 نفر اعلام كرد كه به گفته وی حدود دوهزار نفر تحت عمل‌های جراحی كوچك و بزرگ قرار گرفته‌اند و بقیه نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. در حال حاضر نیز680 مجروح نیز در بیمارستان‌ها و دیگر مراكز درمانی بستری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha