قطع ناگهانی داروهای ضدلك از شایع‌ترین علل تشدید لك‌های صورت است

۱۳۹۱/۰۶/۰۴ - ۱۲:۱۷ - کد خبر: 55215

سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو با اشاره به نقش نور لامپ‌های مهتابی و كم مصرف در ایجاد لك صورت گفت: قطع ناگهانی داروهای ضد لك از علل اصلی بدتر شدن لك های صورت است.

دكتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با ایسنا ، با رد تصور عامه مبنی بر نقش و تاثیر مشكلات كبدی در ایجاد لك صورت، گفت: نور آفتاب، لامپ‌های كم مصرف، لامپ‌های مهتابی و نشستن طولانی مدت در برابر كامپیوتر از عوامل ایجاد كننده لك صورت هستند.وی افزود: استرس نقش زیادی در ایجاد لك های صورت داشته و موجب عود و تشدید این لك‌ها می شود، همچنین یبوست نیز از علل بدتر شدن لك صورت است.

این متخصص پوست با بیان اینكه قطع ناگهانی داروهای ضد لك از علل شایع، تشدید و بدتر شدن لك صورت است، خاطرنشان كرد: اغلب بیماران پس از مراجعه به پزشك متخصص پوست و استفاده از داروهای ضدلك صورت گله‌مند هستند كه لك صورت مجددا عود می‌كند ولی باید بدانند كه نباید به طور ناگهانی و خودسرانه داروها را قطع كنند.وی تصریح كرد: افراد تحت درمان باید با مراقبت از پوست و مصرف منظم كرم ضد آفتاب با مشورت پزشك معالج خود نسبت به قطع یا ادامه مصرف داروی ضد لك اقدام كنند.

عصاره شیرین بیان گیاهی تاثیرگذار در كم رنگ كردن لك‌ها

دكتر مهرگان با اشاره با اینكه عصاره ی شیرین بیان برای كم رنگ كردن لك‌های پوستی بسیار موثر است، گفت: در بسیاری از داروهای ضد لك خارجی گیاه شیرین بیان جزو مواد اصلی تشكیل دهنده دارو است.وی گفت: جوشانده‌ی شیرین بیان را می‌توان 2 تا 3 نوبت در روز برای لك‌ها استفاده كرد، این عصاره‌ی غلیظ شده یكی از درمان‌های بسیار مناسب برای لك صورت است.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.45076s, 19q