شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 55220
سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی افزود: فلسفه سایر علوم بهره وری انسان از مواهب زندگی است و برای اینکه انسان بتواند از همه مواهب زندگی بهره مند شود باید سالم باشد. این هدف نیز جز در پرتو سلامت جسم و سلامت جان میسر نخواهد شد.

وی با ذکر حدیثی از امام باقر (ع) افزود: بدان که هیچ دانشی چون جستن سلامت و دانش پزشکی نیست و هیچ سلامتی همچون سلامت دل و قلب نیست. این سخن به روشنی نشان می‌دهد که دانش یگانه ارجمندی است و در میان دانش ها، پزشکی ارزشمندترین و یگانه ترین دانش است.وحید دستجردی، پزشکی را ارجمندترین علوم در جهان خواند و تاکید کرد: امروز باید به خود تبریک بگوییم چرا که از میان تمام مشاغل و کسب و کارها، طبابت را انتخاب کرده‌ایم که شایسته‌ترین علوم در جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وزیر بهداشت با تاکید بر جایگاه ارزشمند و گرانقدر اساتید پیشکسوت و برجسته پزشکی همچون دکتر طباطبایی، دکتر یلدا، دکتر بهادری، و اساتید ارجمند دیگری چون دکتر شمس شریعت، دکتر عباس شیبانی و دکتر موسوی زادگان که بسیار به گردن پزشکی حق دارند، عنوان کرد: امروز این اساتید چراغ راه ما برای پیمودن مسیر خدمتگذاری به مردم هستند و در طول تاریخ و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمتگذاری خود را به نحو احسن حتی با ریختن خونشان به مردم نشان دادند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر فیاض بخش گفت: جامعه پزشکی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین خدمات را به مردم ارائه کرد و در جریان جنگ تحمیلی چه گروهی به جز پزشکان بودند که به صورت مرتب و دائمی همگی آنها در جبهه ها، بیمارستان های صحرایی و حتی نقاهتگاه هایی که در معرض بمباران دشمن قرار گرفتند، حضور یافتند. پزشکان برگ زرینی از خدمات خود در جریان جنگ تحمیلی به جای گذاشتند.

وحید دستجردی، خاطر نشان کرد: امروز جز فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی، چه گروهی را می‌توان یافت که برای گذراندن طرح خود به مناطق محروم و غیربرخوردار اعزام شوند. امروز تمام فارغ‌التحصیلان آموزش عالی از خدمات رایگان برای تحصیل استفاده می‌کنند اما تنها پزشکان هستند که این خدمات را در مناطق محروم ارائه داده و به نحوی این هزینه‌ها را بازمی‌گردانند که بایستی این مسئله مورد قدردانی قرار گیرد.

وزیر بهداشت، با قدردانی از تمام کسانی که سلامت را به مردم هدیه می‌کنند افزود: از همه جامعه پزشکی خصوصاً اساتید بزرگواری که این گروه پزشکی را در دامان خود تربیت کردند و آنها را گام به گام در علوم پزشکی پیش بردند تا جایی که اکنون بهترین پزشکان را در جهان داشته و از بابت پزشکی حرفی در جهان برای گفتن داریم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بخش عظیمی از پیشرفتهای علوم در کشور را متوجه جامعه پزشکی دانست و تصریح کرد: اگر در ظرف یکی دو هفته دیگر رونمایی حداقل از 8 داروی جدید که داروهایی با فناوری بالا هستند و چند کیت تشخیصی آزمایشگاهی که تاکنون هزینه های ارزی فراوانی برای کشور در بر داشتند را داریم، همگی نتیجه تلاش های شبانه روزی پزشکان و جامعه پزشکی است.

وحید دستجردی، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه جامعه پزشکی خواند و افزود: خوشحالیم که چنین گروه پزشکانی در کشور هستند و لازم است اعتماد مردم به این گروه را پاس بداریم و از آن حمایت کنیم و سعی نماییم در این مسیر، حرکت رو به ارتقاء داشته باشیم.وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: خاکی که ابوعلی سینا، رازی، جرجانی و اهوازی را در درون خود پرورش داده، می تواند پزشکان جامع نگر و جامعه نگر بیشتری را تربیت کند.

وی افزود: گروه پزشکی از ابتدای ورود به دانشکده های پزشکی، در درمانگاه ها، کلینیک ها و بخش ها با مردم رنجور و نیازمند و درد و رنج آنها آشنا می‌شوند و به جامعه نگری کامل می‌رسند. امروز خوشوقتیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که اساتید بزرگواری در داخل خود داریم و هرچه که در کشور در علوم پزشکی، آموزش، بهداشت، تحقیقات و ارائه خدمات درمانی داریم همگی را مدیون و مرهون اساتید در کشور هستیم.وحید دستجردی همچنین اظهار کرد: امروز لازم است طبابت روحانی و حکیمانه را در دانشکده‌هایمان و در مسیر خدمت به خلق، تسری و توسعه یابند.

وزیر بهداشت به ارائه خدمات پزشکی در زلزله اخیر آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: آخرین خدمت گروه پزشکی در این زلزله اخیر بود که در آن 306 تن از هموطنان جان خود را از دست داده و 4 هزار و 500 نفر مجروح شدند، همچنین 700 عمل جراحی بزرگ، هزار و 300 عمل جراحی کوچک در ظرف کمتر از 24 ساعت توسط پزشکان خدوم این استان صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha