سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است زوجهایی که قربانی حملات قلبی هستند بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب یا خودکشی هستند حتی اگر همسرانشان از این حملات جان سالم به در برده باشند.

محققان اطلاعات ملی دانمارک در مورد زوجهایی که همسران خود را پس از حمله قلبی از دست داده‌اند یا اینکه همسرشان پس از این حادثه جان سالم به در برده است و زوجهایی که همسرانشان به دلیل سایر بیماریها بستری یا فوت شده اند، را بررسی کردند.افرادی که همسرانشان به دلیل حمله قلبی فوت شده بودند، در مقایسه با سال قبل از وقوع حادثه، 3 برابر بیشتر از داروهای ضدافسردگی در سال بعد از حادثه استفاده کرده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ افرادی که همسرانشان را بر اثر حملات قلبی از دست داده بودند تقریباً 50 برابر بیشتر نسبت به سایر افراد، برای درمان اضطراب خود از دارو استفاده می کردند.میزان استفاده از داروهای ضدافسردگی و ضداضطراب در افرادی که همسرانشان بر اثر حمله قلبی از دنیا رفته‌اند یا اینکه از حمله قلبی جان سالم به در برده بودند، در مقایسه با افرادی که همسرانشان در بیمارستان بستری شده بودند یا بر اثر سایر بیماریها فوت کرده بودند، بیشتر بود.

محققان آمریکایی و دانمارکی در تحقیقاتی که به صورت آن لاین در روز 22 آگوست در مجله اروپایی Heart به چاپ رسید، اعلام کردند که مردان در مقایسه با زنان پس از فوت همسرانشان یا نجات آنها پس از حمله قلبی, بیشتر دچار افسردگی و خودکشی می شوند.محققان گفتند: احتمالاً ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بودن حملات قلبی، دلیل تاثیر بیشتر آن بر همسران است.

دکتر امیل فاسبول، اولین نویسنده این تحقیقات، در یک گزارش خبری گفت: اگر همسرتان به طور ناگهانی بر اثر حمله قلبی فوت کند، هیچ زمانی ندارید تا به لحاظ روانشناختی خود را برای مرگ او آماده کنید اما اگر شخصی مثلاً به دلیل سرطان بیمار شده باشد، زمان بیشتری برای قبول مرگ او دارید. وی گفت: تاثیر روانشناختی بیشتر در اثر از دست دادن ناگهانی یک فرد مشابه با تاثیر اختلال فشار روانی پس از آسیب است.

سالانه 7 میلیون نفر بر اثر حملات قلبی در جهان جان خود را از دست می‌دهند که حدود 16 درصد از آنها در طول 1 ماه فوت می کنند.فاسبول گفت: احتمالاً این بدان معناست که حدود ۱۱هزار نفر پس از حمله قلبی همسرانشان که البته منجر به مرگ آنها هم نشده و ۳۵ هزار نفر پس از مرگ همسرانشان به دلیل حملات قلبی از داروهای ضدافسردگی استفاده می کنند. اگر چه که میزان خودکشی بسیار پایین بوده است اما می توان انتظار داشت که تقریباً 1400 نفر پس از مرگ همسرانشان بر اثر این حملات طی یک سال پس از آن خودکشی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha