مادران شیرده مبتلا به پوكی استخوان نباید شیردهی به نوزادان خود را به دلیل این بیماری قطع كنند.

مادران شیرده مبتلا به پوكی استخوان شیردهی نوزاد را قطع نكنند

سلامت نیوز : 'احمد لنكرانی' به ایرنا گفت: این دسته از مادران باید در نوع تغذیه خود تجدید نظر كرده و با رژیم غذایی مناسب به شیردهی خود ادامه دهند.

وی تصریح كرد: قطع شیردهی نوزادان بستگی به میزان پوكی استخوان مادران شیرده دارد كه البته میزان پوكی استخوان مادران عموما به حدی نیست كه منجر به قطع شیردهی شود.لنكرانی اضافه كرد: این دسته از زنان باید مواد غذایی پروتئینی بسیاری در طول روز مصرف كرده و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار گیرند.مدیرعامل بیمارستان آریا اضافه كرد: همچنین این دسته از بیماران باید ورزش‌های خاصی را انجام داده و داروهای لازم را مصرف كنند.

لنكرانی در مورد عوارض داروهای مصرف شده برای نوزادان، گفت: داروهایی كه برای مادران شیرده مبتلا به پوكی استخوان تجویز می‌شود، داروهای كلسیم و ویتامین دار است بنابر این ضرری برای نوزادان ندارد البته این در صورتی است كه مادر از داروهای هورمونی استفاده نكند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قطع شیردهی را برای مادرانی كه دارای درجه حادی از پوكی استخوان هستند، توصیه می كنید؟ گفت: چنانچه پوكی استخوان مادر شدید باشد و خطر شكستگی استخوان‌ها وجود داشته باشد در این شرایط شیر مادر چندان مقوی نیست چون پوكی استخوان در اثر كمبود كلسیم و ویتامین ایجاد می‌شود و در شیر مادر چنین موادی دیگر وجود ندارد.وی اضافه كرد: در این شرایط كه مادر باید داروهای هورمونی استفاده كند باید شیردهی به نوزاد نیز قطع شود و از شیرهای كمكی برای تغذیه نوزاد استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha