یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 55244

سلامت نیوز : محققان متوجه شدند: عفونتهای پوستی که اخیراً روی پوست 19 مشتری خالکوبی در راک استر آمریکا ایجاد شده است، به دلیل اقدامات غیر بهداشتی سازمان نبوده بلکه به دلیل آلودگی جوهری بوده است که هنرمند خالکوبی آن را خریداری کرده بود.

محققان متوجه شدند که این جوهر در طول فرآیند تولید با یک باکتری غیرمعمول به نام مایکو باکتریوم چلونی(Mycobacterium chelonae) آلوده شده بود در نتیجه، در طول پاییز و زمستان 2011، زنان و مردانی که قبلاً هیچ مشکل خاصی نداشتند، در محل خالکوبی خود بعد از گذشت 3 هفته از انجام خالکوبی در نیویورک متوجه جوشهای برآمده و مزمنی روی پوستشان شدند.محققان سایر ایالات در واشنگتن، ایووا و کولورادو هم وجود عفونتهای مشابه را تایید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر بایرون کندی، مدیر سلامت دپارتمان سلامت عمومی مونروکانتری گفت: خالکوبی بسیار رواج پیدا کرده است بنابراین به افرادی قبلاً خالکوبی کرده اند و در قسمت خالکوبی خود جوشهایی می بینند پیشنهاد می‌کنم تا آن را نادیده نگیرند و به یک پزشک مراجعه کنند زیرا بسیاری از این عفونتها در آینده بسیار جدی می‌شوند و بدون درمان مناسب بهبود نمی‌یابند.

مقامات سلامت عمومی نمی دانند که عفونتهای مرتبط با انجام خالکوبی تا چه اندازه شایع هستند اما با توجه به این گزارشها به نظر می‌رسد که چنین عفونتهایی خیلی شایع نیستند ولی نادر هم نیستند.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گزارش داد: تقریباً یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکایی حداقل یک خالکوبی دارد.این مرکز پیشنهاد می کند که شرکتهای تولید کننده جوهر، جوهر استریل تولید کنند و مصرف کنندگان هم در هنگام خالکوبی آن را با آب غیر استریل رقیق نکنند.این تحقیقات در ماه ژانویه بعد از آن آغاز شد که یک متخصص پوست متوجه عفونت پوستی در محل خالکوبی یک جوان 20 ساله ساکن راچستر شد.

این مرد – که چندین بار بدون آنکه هیچ عارضه‌ای داشته باشد خالکوبی کرده بود- قبل از خالکوبی آخر سالم بوده است.محققان پس از آنکه متوجه شدند 18 فرد محلی دیگر هم (که سن تقریبی آنها 35 سال بوده است) به این عوارض دچار شده اند، محلی را که در راچستر خالکوبی انجام می شد تحت نظر قرار دادند.در یک بررسی مشخص شد که این محل از ابزار استریل و دستکش‌های یکبار مصرف تمیز استفاده می‌کرده و از هیچ گونه رقیق سازی یا ترکیب جوهر هم استفاده نمی کرده است. آب شیر آلوده نبوده و پس از انجام خالکوبی هم مراقبتهای لازم انجام می شده است.

اما در مصاحبه با هنرمند خالکوبی مشخص شد تمام افرادی که جوش زده بودند با یک جوهر مشکی که از قبل رقیق شده بود- و به آن شوینده خاکستری (gray wash) هم می‌گویند خالکوبی شده بودند. این جوهر در می سال 2011 توسط این هنرمند خریداری شده بود.این جوهر که امکان سایه اندازی روی پوست را فراهم می کند از سه رنگدانه مختلف و با ترکیباتی از جمله آب مقطر، رنگ فندقی و گلیسیرین که با دست مخلوط می شوند، ساخته می‌شود.

مایکوباکتریوم چلونی هم در بطریها جوهر بسته و هم باز دیده شده بود و عفونتهای مرتبط به استفاده از آن در 14 مورد اثبات شدند. 4 بیمار دیگر مورد احتمالی و 1 بیمار هم مشکوک به عفونت تلقی می‌شدند. بسیاری از این بیماران از داروهای ضدمیکروبی استفاده کردند و جوش روی پوستشان بهبود یافت.تارا مک کانل، اپیدمولوژیست آتلانتا گفت: هنرمندان خالکوبی نباید از هر جوهری استفاده کنند. آنها باید تنها از جوهرهایی استفاده کنند که فقط برای خالکوبی ساخته شده اند و افراد علاقه‌مند به خالکوبی باید به مراکزی مراجعه کنند که مطمئن باشند تمام موارد بهداشتی در آنجا برای خالکوبی رعایت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha