سلامت نیوز :تحقیقات نشان داده است که 90 درصد از دانش آموزان دبیرستانی آمریکا گزارش کرده‌اند که همکلاسی‌های آنها در مدرسه از داروهای قاچاق مثل الکل و تنباکو استفاده می‌کنند.

زمانی که از این دانش آموزان پرسیده شد که چه تعداد این کار را انجام می‌دهند، گفتند: حدود 17 درصد از دانش آموزان – تقریباً 2.8 میلیون نفر– در مدرسه از دارو استفاده می‌کنند.بروس گلدمن، مدیر خدمات سوء مصرف مواد در بیمارستان زوکرهیل ساید در گلن اوکس، نیویورک، گفت: این یافته‌ها هشدار دهنده هستند و می‌دانیم که نوجوانان از الکل و حشیش استفاده می‌کنند اما نکته قابل تامل این است که از آنها در جمع دوستانشان استفاده می‌کنند.

نتیجه این تحقیقات در روز چهارشنبه توسط مرکز ملی اعتیاد و استفاده از مواد در دانشگاه کلمبیا در نیویورک منتشر شد.این تحقیقات به موقع انجام شد؛ پس از آنکه تحقیقات دولت آمریکا نشان داد که نوجوانان بیشتری الکل مصرف کرده‌اند و استفاده از سیگار و ماری جوانا در ماه جون و جولای در مقایسه با سایر ماههای سال روی آورده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات نشان داد که مدارس می‌توانند جایی برای مبادله دارو باشد. 34 درصد از دانش آموزان دبیرستانی اعلام کردند که همکلاسی‌هایشان در مدرسه دارو می فروشند.طبق تحقیقاتی که روی 1003 نوجوان 12 تا 17 ساله انجام شد، نیمی از افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه‌ها جایی را نزدیک به مدرسه می‌شناختند که بچه‌ها می‌توانند در آنجا الکل مصرف کنند.

بیش از یک سوم آنها گفتند که دانش آموزان در مدرسه به اندازه کافی برای استفاده از مواد، سیگار و الکل وقت دارند و کسی هم به آنها کاری ندارد.استفاده از دارو در مدارس دولتی و خصوصی رو به افزایش است. 54 درصد از افراد مشغول به تحصیل در دبیرستانهای خصوصی اعلام کردند که داروها در مدرسه اشان در دسترس هستند. در حالی که این رقم در سال 2002 , 24 درصد بوده است. 61 درصد از دانش آموزان مدارس دولتی هم گفتند که در مدرسه اشان به دارو دسترسی دارند، در حالی که این رقم در سال 2002 , 46 درصد بوده است.

به نظر می‌رسد که رسانه‌های اجتماعی به این روند کمک می‌کنند. 75 درصد از نوجوانان گفتند که با دیدن عکسهای سایر نوجوانانی که در پارتی شرکت داشتند در facebook ، myspace یا سایر سایتهای اجتماعی تحریک شدند تا خود نیز همان کار را انجام دهند.تقریباً نیمی از نوجوانانی که عکسهای نوجوانان دیگر را دیده بودند فکر می کردند که به آنها خوش می گذرد.کودکانی که چنین عکسهایی را دیده بودند در مقایسه با کودکانی که این نوع عکسها را ندیده بودند 3 تا 4 برابر بیشتر از ماری جوانا ، الکل یا تنباکو استفاده کرده بودند.

در این تحقیقات نظارت والدین و انتظارات آنها هم بررسی شد و نتیجه این بود که این دو مورد نقشی مهم در مصرف دارو توسط نوجوانان دارند.کودکانی که در طول شب تنها در خانه می‌ماندند در مقایسه با کودکانی که در خانه تنها گذاشته نمی‌شدند حدود 2 برابر بیشتر از الکل یا ماری جوانا استفاده می‌کردند.این نتایج در مورد کارکنان مدرسه هم صدق می کرد؛ آنها هم از کودکان توزیع کننده مواد دارو می‌گرفتند.نتایج تحقیقات نشان داد: پیشگیری از اعتیاد مستلزم آن است که مانع از مصرف آن شویم تا نوجوانان از مواد استفاده نکنند زیرا مغز در حال رشد آسیب پذیرتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha