سلامت نیوز :کودک تا زمانی که در آموزش زبان اول مشکل دارد نباید تحت آموزش زبان دوم قرار گیرد اما وقتی زبان اول را یاد گرفت و قواعد آن را استخراج کرد می تواند زبان دوم را یاد بگیرد.

سعیده احمدی کارشناس ارشد گفتار درمانی با بیان این مطلب به خراسان افزود: گفتار درمانی یک کار توان بخشی است. کار گفتار درمان آموزش نیست بلکه آسیب شناسی گفتار و زبان گفتاری است. کار گفتار درمان ارزیابی توانایی گفتاری کودک است تا علت مشکل او تعیین و برطرف شود.

وی افزود: کودکی خوب حرف می زند که هوش و حافظه خوبی داشته باشد، مشکل شنوایی نداشته باشد، از تمرکز خوبی برخوردار باشد و اندام گفتاری وی سالم باشد.

با توجه به این موارد آسیب شناس با بررسی شرایط کودکان که خوب حرف نمی زنند، علت این امر را شناسایی و درمان می کند.احمدی افزود: در مغز هر فردی زیربنای یادگیری زبان وجود دارد که اگر فرد در محیط مناسب قرار گیرد قادر به تکلم خواهد بود. در واقع گفتار درمانی برطرف کردن اشکالات زیربنایی است تا کودک زبان را فرا بگیرد.

به عنوان مثال ممکن است کودک تمرکز کافی نداشته باشد یا به دلیل ضعف اندام گفتاری نتواند به خوبی سخن بگوید که در هر یک از شرایط تمرین های خاصی داده می شود و یا در صورت نیاز به کار درمانگر ذهنی یا روانپزشک معرفی می شود تا درمان های لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha