سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات درمانی و امداد رسانی در زلزله احتمالی پایتخت را تشریح كرد.

دكتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات امدادی و درمانی در زلزله احتمالی تهران، گفت: امدادرسانی به زلزله احتمالی تهران از برنامه‌ای جامع برخوردار است. ابتدا آن كه با مدیریت شهرداری در تهران حدود 300 نقطه سوله‌های مدیریت بحران تشكیل شده است كه در تمام این نقاط امكانات ارایه خدمات سرپایی در نظر گرفته شده است. امكانات لازم برای بیمار تحت نظر نیز در سوله‌های مدیریت بحران پیش بینی شده است.

وی نسبت به فرسودگی بافت تعداد زیادی از بیمارستان‌های تهران هشدار داد و گفت: روند مقاوم سازی بیمارستان‌ها روندی زمان‌بر است. با ادامه روند كنونی ممكن است جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده چندین سال به طول انجامد.امامی رضوی افزود: پیش از این برآورد شده بود كه اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان لازم است تا مقاوم سازی بیمارستان‌ها در كل كشور صورت گیرد. اما به دلیل كمبود اعتبارات و محدودیت منابع، روند مقاوم سازی و جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده اكنون خیلی كند است؛ به طوری كه شاید در حال حاضر سالانه تنها دو تا سه درصد بیمارستان‌ها جایگزین می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: براین اساس در كنار بحث مقاوم سازی و جایگزینی بیمارستان‌ها، آموزش‌ فرآیندها و مدیریت بحران در دستور كار قرار گرفته است و بحث‌های نرم افزاری این موضوع را آغاز كرده‌ایم. این مباحث به خوبی در وزارت بهداشت پیش رفته و آموزش‌ها و مانورهای خاص زلزله در تمام بیمارستان‌ها برقرار شده است تا در صورت وقوع حادثه، پرسنل بتوانند در همان حیاط بیمارستان ارایه خدمت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha