یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 55280

شما وقتی با همسرتان اختلافی پیدا می‌کنید چه می‌کنید؟ او را می‌بخشید و سعی می‌کنید همه چیز را از یاد ببرید؟ یا اینکه بحث می‌کنید و سعی می‌کنید با داد زدن عصبانیتتان را فرو بنشانید؟

داد بزنیم یا ببخشیم؟
سلامت نیوز : شما وقتی با همسرتان اختلافی پیدا می‌کنید چه می‌کنید؟ او را می‌بخشید و سعی می‌کنید همه چیز را از یاد ببرید؟ یا اینکه بحث می‌کنید و سعی می‌کنید با داد زدن عصبانیتتان را فرو بنشانید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داده راز یك ازدواج موفق، همیشه بخشیدن و فراموش کردن نیست. گاهی نشان دادن یک «عصبانیت صادقانه» بیشتر به زندگی مشترک کمک می‌کند. اغلب گفته می‌شود بخشیدن و فراموش كردن در زندگی مشترك شیوه‌‌ای مطلوب‌تراست؛ اما روانشناسان بر این باورند كه عصبانیت هم می‌تواند گاهی حلال مشكلات باشد. آنها می‌گویند ابراز عصبانیت هم می‌تواند نقش مهمی در علامت دادن به شریك خطاکار باشد و به او نشان می‌دهد که رفتار آزاردهنده‌اش قابل پذیرش نیست.

محققان می‌گویند اگر همیشه ببخشید و سعی کنید غصه و عصبانیت‌تان را فرو بخورید در واقع دلخوری‌ها را انبار کرده‌اید اما با ابراز یک نارضایتی كوتاه‌مدت با یك مكالمه حاوی عصبانیت، اما صادقانه می‌توانید از انباشته شدن این ناراحتی و در نتیجه انفجار بعدی پیشگیری کنید و این کار در نهایت می‌تواند برای سلامت یك رابطه مشترك در درازمدت سودمند باشد. بنابراین اگر در زندگی مشترك لحظاتی متوجه شدید شریك زندگی‌تان بی‌مسئولیت، عمل می‌کند با او صادقانه در میان بگذارید تا کار به عصبانی شدن و... نکشد.با این حال محققان معتقدند که هیچ نسخه جادویی یگانه‌ای برای رفتار مناسب در یك رابطه مشترك وجود ندارد بهتر است هرکس بسته به شرایط ویژه خود با مشورت روانشناسان روش درست را انتخاب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha