جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی گفت: بی تی دروازه ورود به مواد مخدر صناعی و شیمیایی است که امروزه در دسترس همه جوانان قرار دارد.

سلامت نیوز: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی گفت: بی تی دروازه ورود به مواد مخدر صناعی و شیمیایی است که امروزه در دسترس همه جوانان قرار دارد.

محمدرضا یزدان پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، با اشاره به تمایل نوجوانان و جوانان به استفاده از ماده ای به نام بی تی به عنوان خوشبو کننده دهان، گفت: این ماده قاچاق مانند آدامس در سوپرمارکت ها به فروش می رسد و بسیار مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد در حالی که اثرات تخریبی بسیاری بر بدن دارد.

وی با بیان اینکه بی تی از 60درصد آهک، 20درصد ناس، 10درصد خاک و 10درصد ماده خوشبو کننده ساخته شده، افزود: این ماده در جنگ جهانی برای عقیم کردن مردان و زنان در هند مورد استفاده قرار گرفته اما امروز به عنوان خوشبو کننده دهان در سوپرمارکت ها به فروش می رسد. بی تی یک کالای قاچاق است و مسوولان گمرک باید توجه ویژه ای به مبارزه با قاچاق آن داشته باشند.

یزدانپناه  با اشاره به خطرات بی تی برای بدن، گفت: این ماده باعث سرطان ریه و از بین رفتن لثه‌ها می‌شود و با توجه به مقدار زیاد آهک در آن برای بدن بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: آگاهی خانواده ها نسبت به اعتیاد و مواد مخدر مختلف مهمترین موضوع در زمینه پشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان است زیرا تا زمانی که تقاضا نباشد عرضه هم صورت نمی گیرد بنابراین باید همه تلاش خود را در جهت پیشگیری و کاهش تقاضا برای انواع مواد مخدر متمرکز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha