یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
سلامت نیوز: مسوول مرکز بهداشت و درمان اداره کل زندان های استان زنجان گفت: 100درصد افرادی که شیشه مصرف می کنند دچار افکار پارانوئیدی و بدبینی می شوند.

دکتر محمدرضا حمزه پور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، با بیان اینکه قرص های حاوی مت آمفتامین در جنگ جهانی دوم تولید و مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: در این قرص ها 5میلی گرم مت آمفتامین بود که بعد از چند سال اثرات خود را نشان داد اما معتادان به شیشه در هر مصرف نزدیک به دو گرم مت آمفتامین مصرف می کنند به همین دلیل واکنش بدن به آن شدید است و تاثیرات تخریبی زیادی بر بدن دارد.

وی با اشاره به پخش مستندی در مورد افراد معتاد به شیشه در تلویزیون فارسی بی بی سی اظهار داشت: نمی‌توان پذیرفت که فردی روزانه چندین بار شیشه مصرف کند و زندگی عادی خود را ادامه دهد. مسلما چنین چیزی غیر واقعی است زیرا 100درصد افرادی که شیشه مصرف می کنند دچار بدبینی می شوند و 30 تا 40 درصد آنها دچار سایکوز یا روان پریشی می شوند. در حالی که شیوع سایکوز در بین افراد عادی 1 تا 2درصد است.

حمزه پور با تاکید بر اینکه معمولا افرادی که شیشه مصرف می کنند یک بیماری روانپزشکی همراه دارند، بیان داشت: اثرات شیشه و مت آمفتامین پنج تا 10 برابر بیشتر از کوکائین است و هرچه مصرف این ماده بیشتر باشد اثرات نیز شدیدتر می شود. تحقیقات بر روی کوکائین نیز نشان دهنده اثرات تخریبی، ایجاد افکار پارانوئیدی و سایکوز یا جنون در افراد مصرف کننده است.

وی با اشاره به اینکه ماده اولیه ساخت شیشه در صنعت پتروشیمی بسیار زیاد است، موادی که از حلقه بنزنی ساخته شدند بسیار زیاد هستند و به همین دلیل می توان شیشه را به راحتی در یک آزمایشگاه خانگی تهیه کرد.

این درمانگر اعتیاد به اثرات شیشه بر بیماری قلبی اشاره کرد و افزود: تا چند سال پیش اگر جوانی با تپش قلب زیاد به دکتر مراجعه می کرد و نوار قلب او مشکل نداشت آن را ناشی از استرس می دانستند و با تجویز قرص پروپرانول او را مرخص می کردند اما اکنون چنانچه این اتفاق بیفتد حتما باید بیمار از نظر مصرف شیشه مورد آزمایش قرار گیرد و نباید به او پروپرانول داد زیرا در صورت مصرف شیشه این قرص منجر به مرگ فرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha