سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو از اعلام تعرفه‌های حق فنی داروخانه‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: تعرفه‌های اعلامی در آینده نزدیك به اجرا درمی‌آید.دكتر سید احمد شیبانی در مراسم بزرگداشت روز داروساز با بیان اینكه داروسازی حلقه آخر زنجیره درمان است، گفت: امروز دارو به عنوان یك ابزار مهم و تاثیرگذار در سلامت جامعه مورد توجه قرار دارد.وی ادامه داد: جامعه داروسازی سال‌های سختی را پشت سر گذاشته است و در دوران دفاع مقدس، تحریم‌ها و شرایط كنونی همواره در كنار مردم بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینكه داروسازان در دسترس‌ترین اعضای جامعه پزشكی هستند، گفت: بایستی از این فرصت استفاده كرده و اطمینانی كه مردم به ما دارند را ارتقا دهیم. این مهم تنها با تلاش و همت گسترده و ارائه خدمات كیفی‌تر میسر می‌شود.شیبانی با اشاره به اینكه گرچه در دارو مباحث تجاری و اقتصادی مطرح است، اما همواره رعایت اخلاق در میان داروسازان نقش پررنگ‌تری را بازی كرده، اظهار كرد: اگر مقایسه‌ای در خصوص وضعیت دارو قبل از انقلاب و اكنون داشته باشیم، درمی‌یابیم تولید، توزیع و عرضه خدمات دارویی شاهد پیشرفت‌های شگرفی بوده است.

وی افزود: اكنون داروسازی ما صنعت محور است و روز به روز به دست همكاران ما ارتقا می‌یابد و در دولت نهم نیز فعالیت‌های بسیاری در راستای تولید داروهای جدید صورت پذیرفته است.رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینكه اكنون وارد رقابت‌ با شركت‌های بزرگ داروسازی دنیا شده‌ایم، اظهار كرد: طی یك سال اخیر داروسازان ما با دغدغه تعرفه حق فنی داروخانه‌ها روبرو بودند كه سال گذشته نیز با ابهام مواجه شد. تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت پذیرفت تا اینكه تعرفه‌های حق فنی داروخانه‌های بخش خصوصی امروز در دولت تصویب شد و در آینده نزدیك به اجرا درمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha