دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 55338
سلامت نیوز : احمد شیبانی در مراسمی که به مناسبت روز داروساز در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: تفاوت مراسم امسال روز داروساز با سال‌های گذشته این است که به دلیل زلزله آذربایجان شرقی و تسلیت به هموطنان آذری جشن روز داروساز برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: داروسازی در زمینه بهداشت در حلقه آخر قرار دارد.وی با بیان اینکه ما در جامعه پزشکی نسبت به دیگر گروه‌ها خیلی راحت‌تر در دسترس مردم هستیم گفت: مردم داروساز را به عنوان محرم خود می‌دانند و بدون هیچ واسطه‌ای مسائل خود را با آنها برای مشاوره عنوان می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس سازمان غذا و دارو بیان داشت: داروسازان باید در عرصه خدمات دارویی نقش خود را بهتر ایفا کنند و اعتماد مردم را بیشتر جلب کنند.شیبانی بیان داشت: دارو قبل از اینکه برای درمان باشد یک کالاست. همکارانی که در این بنگاه اقتصادی هستند همواره بحث اخلاق حرفه‌ای را بر اقتصاد ترجیح داده‌اند.وی بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی دسترسی مردم به دارو بسیار دشوار بود ولی امروزه توزیع، عرضه و دسترسی به دارو بسیار ارتقا و پیشرفت داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: داروی ما صنعت محور است و به دست متخصصان داخلی ارتقا پیدا کرده است.شیبانی بیان داشت: در دولت نهم و دهم کارهای بسیار خوبی در خصوص داروهای نوترکیب شده است.وی افزود: در بحث آموزش و تولید دارو قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم و حرف‌های بسیاری در این زمینه برای گفتن در دنیا داریم.وی به دغدغه داروسازان اشاره کرد و گفت: در یک سال اخر داروسازان دغدغه‌های به عنوان حق فنی داشته‌اند که از 23 سال پیش این حق مرجعیت داشته ولی سال گذشته بنا به دلایلی این موضوع با ابهام مواجه شد.شیبانی ادامه داد: این تعرفه در دولت به تصویب رسید و در آینده‌ای نزدیک ابلاغ می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha