دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 55353

اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌كنید احتمالا مصرف‌ یك وعده ناهاری سنگین و پرچرب شما را خواب‌آلوده و خسته كرده و یا اینكه با انجام كار زیاد انرژی خود را مصرف كرده‌اید.

با انرژی‌زاترین میوه‌ها آشنا شوید
سلامت نیوز : اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌كنید احتمالا مصرف‌ یك وعده ناهاری سنگین و پرچرب شما را خواب‌آلوده و خسته كرده و یا اینكه با انجام كار زیاد انرژی خود را مصرف كرده‌اید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با توجه به اینكه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌كنیم معمولا به فكر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای كسب مجدد انرژی هستیم.

این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:

- موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌كنند كه پیش از شروع تمرینات، یك عدد موز بخورید. موز منبع غنی از كربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.

- هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌كند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است كه مانند یك آبادی در وسط بیابان، امیدواركننده است.

- سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است كه می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد كند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم كه انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌كند.

- پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراكی است كه به بهبود فعالیت‌های سالم بدن كمك می‌كند.

- انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های B و C، كلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.

- آووكادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است كه به عنوان یك تقویت‌كننده انرژی، می‌توان روی آن حساب كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha