سلامت نیوز : دبیرعلمی كنگره پرستاری قلب با اشاره به كمبود پرستاران قلب به ویژه در سی‌‌سی‌یوها، تصریح كرد: اكنون در ایران و در مناسب‌ترین وضعیت برای هر دو تخت یك پرستار وجود دارد، اگر روزی به این ایده‌آل دست یابیم كه هر تخت سی‌‌‌سی‌‌‌یو یك پرستار داشته باشد به تحول بزرگی دست یافته‌ایم.

دكتر مریم مهرپویا به ارائه جزئیات مرتبط با كنگره پرستاری قلب كه همزمان با چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق برگزار می‌شود، پرداخت و گفت: در كنگره پیش‌رو برخلاف سال‌های گذشته كه پرستاران به ارائه مقاله‌های ارسالی و برگزیده خود می‌پرداختند، سخنرانان، متخصصان و فلوشیپ‌های قلب هستند و تعداد آنها به 9 نفر می‌رسد.وی افزود: موضوعات محوری مطالب ارائه شده در راستای ارتقای آگاهی پرستاران انتخاب شده و بروزرسانی اطلاعات آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصص قلب و عروق با بیان اینكه برنامه‌های مربوط به پرستاری قلب در روزهای 28 و 29 شهریور ماه و در قالب سخنرانی و كارگاه اجرا می‌شود، اظهار كرد: به شركت‌كنندگان علاوه بر اعطای امتیاز بازآموزی، گواهینامه رسمی تعلق می‌گیرد و برای ارتقای شغلی‌شان مفید است.وی ادامه داد: شركت در این كنگره برای پرستارانی كه مدتی است از زمان تحصیلشان گذشته است و از محیط علمی و دانشگاهی دور افتاده‌اند و با شیوه‌های درمانی جدید چندان آشنایی ندارند، كمك‌ كننده است به ویژه این كه باعث می‌شود در برخورد با بیمار عملكرد بهتری داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران درباره جایگاه پرستاران در بخش‌های مراقبت ویژه، گفت: همكاری توامان پزشك و پرستار در روند بهبود بیماری نقش بسزایی دارد. پرستاران در بخش‌های ویژه جایگاه كلیدی دارند زیرا نخستین شخصی است كه آریتمی بیمار و ایست قلبی وی را درمی‌یابد و می‌تواند در صورت اجازه و تا زمان رسیدن پزشك بر بالین بیمار اقدامات اولیه نظیر تزریق دارو و شوك را انجام دهد.مهرپویا افزود: همچنین اقدامات مراقبتی بیمارانی كه تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند، برعهده پرستاران است.

دبیر علمی كنگره پرستاری قلب با اشاره به كمبود پرستاران قلب به ویژه در سی‌سی‌یوها، تصریح كرد: اكنون در ایران و در مناسب‌ترین وضعیت برای هر دو تخت یك پرستار وجود دارد، اگر روزی به این ایده‌آل دست یابیم كه هر تخت سی‌سی‌یو یك پرستار داشته باشد به تحول بزرگی دست یافته‌ایم.وی افزود: با توجه به رشد روزافزون تخت‌های بیمارستانی با مشكل كمبود پرستار در سی‌سی‌یو مواجهیم. همچنین در زمینه آموزش به پرستاران دچار خلا و مشكل هستیم.بر اساس این گزارش، چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق ایران از تاریخ 28 شهریور ماه در محل مركز همایش‌های پژوهشگاه نیرو در تهران آغاز به كار كرده و تا 31 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha