دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 55370

شنا در آب‌های آلوده و كانال‌ها می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های ویروسی و التهاب پوست شود.

عوارض شنا در آب‌های آلوده

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: شنا در آب‌های آلوده و كانال‌ها می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های ویروسی و التهاب پوست شود.

دكتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: شنا در آب‌های آلوده و كانال‌ها موجب انتقال میكروب‌ها و باكتری‌ها به پوست افراد می‌شود و این آلودگی‌ها به‌ویژه در كودكان به صورت دانه‌های چركی بر روی پوست سر ظاهر می‌شوند.وی افزود: همچنین شنا در آب‌های آزاد و در معرض تابش مستقیم آفتاب موجب آفتاب‌سوختگی و قرمزی و التهاب پوست می‌شود و پوست كودكان نیز بیشتر مستعد ابتلا به بیماری و آفتاب‌سوختگی است. همچنین افرادی كه سابقه ابتلا به اگزما و یا دیگر بیماری‌های پوستی را دارند، در صورت تماس با آب آلوده احتمال تشدید علائم و عوارض بیماری در آنها افزایش می‌یابد.

امیدیان تصریح كرد: اگزما، بیماری‌های قارچی و كچلی به‌ویژه در كودكان ازجمله عوارضی ناشی از شنا در آب‌های آلوده است.این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: مواد شیمیایی موجود در آب‌های آلوده و كانال‌ها موجب ریزش و تغییر رنگ مو، خشك و دوشاخه شدن موی سر و همچنین بروز علائمی مانند خارش و التهاب در پوست بدن می‌شوند. همچنین بروز علائم بیماری‌های قارچی در كف پا و گوشه ناخن از دیگر عوارض شنا در آب‌های آلوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: همچنین با توجه به اینكه بیماری‌های ویروسی قابل انتقال هستند، در صورت ورود فردی بیمار به درون آب، احتمال انتقال بیماری وی به دیگر افراد نیز وجود دارد. به عنوان مثال نوعی بیماری به نام "مولوسكوم" كه علائمی شبیه به زگیل دارد و بیشتر در كودكان ظاهر می‌شود، از طریق آب قابل انتقال به دیگر افراد است.وی ادامه داد: وارد شدن آب آلوده كانال‌ها و رودخانه‌ها به درون معده نیز می‌تواند موجب بروز علائمی مانند اسهال در افراد شود، به همین دلیل و با توجه به عوارض ناشی از شنا در آب‌های آلوده، استفاده از استخر و مكان‌ها مورد اطمینان از نظر بهداشتی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha