دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 55382

تابستان برای خیلی از بچه‌ها وقت جدا شدن از درس و نظم روزمره است. وقت زیاد خوابیدن، وقت تلف کردن، شیطنت و بازی و فراموشکاری...

تنبلی تابستانه ممنوع!
سلامت نیوز :تابستان برای خیلی از بچه‌ها وقت جدا شدن از درس و نظم روزمره است. وقت زیاد خوابیدن، وقت تلف کردن، شیطنت و بازی و فراموشکاری... اگر شما هم جزو والدینی هستید که فکر می‌کنید در این شرایط باید فرزندتان را مجبور کنید پای مرور درس‌های سال قبل و مطالعه درس‌های سال بعد بنشیند، یا باید به کلاس‌های متعدد آموزشی برود، باید بگوییم در اشتباهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این همه فشار برای آماده نگه داشتن بچه‌ها لازم نیست. شما کافیست کودکتان را به رعایت مقررات روزهای مدرسه عادت دهید. مثلا ساعت بیداری و خوابشان مثل ایام دیگر سال باشد، رفت و آمدها و ارتباطات‌شان را داشته باشند و یک بند پای تلویزیون و کامپیوتر نباشند. در یک کلام تنبلی را برایشان ممنوع کنید اما مجبورشان نکنید این مدت را با سر و کله زدن با کتاب‌ها بگذرانند. كودكتان را تشویق كنید كه به جای احوال پرسی تلفنی از دوستانش با آنها ملاقات حضوری داشته باشد و به دیدن آنها برود. رایانه و بازی‌های ویدئویی را خاموش كنید و در عوض با كودكانتان برای بازی و ورزش به خارج از منزل بروید و در بازی‌ها او را همكاری كنید. می‌توانید در صورت تمایل كودكتان، او را در یك اجتماع یا كلاس ورزشی، ثبت‌نام كنید. برای بردن فرزندانتان به اردوهای تابستانی و شركت در پروژه‌های باغبانی یا پاكسازی طبیعت داوطلب شوید و سعی کنید بعدازظهرها او را برای دوچرخه سواری به پارك ببرید. با این کارها، فرزند شما یاد می‌گیرد که تحرک داشتن فقط مربوط به زمان مدرسه رفتن نیست و تابستان به ماندن در خانه و وقت تلف کردن پای تلویزیون، محدود نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha