شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 554

سلامت نیوز-به گفته پزشكان مصرف برخی رژیم غذایی به علت داشتن برخی خواص شگفت انگیز تغذیه‌ای تاثیر چشمگیری بر سلامت پوست و شادابی آن دارند كه از آن جمله می‌توان به ماهی، روغن آفتابگردان و چای اشاره كرد.

7 ماده غذایی با خواص مجزه‌گر برای پوست
به نقل از پایگاه خبری چاینا دایلی؛ دكتر مورز سخنگوی انجمن تغذیه آمریكا مصرف 7 ماده غذایی را كه خواص شگفت انگیزی در سلامت پوست دارند به این صورت دسته بندی كرده است: مصرف سیب زمینی شیرین به علت داشتن مقادیر زیادی بتاكاروتن و آنتی اكسیدان‌های متنوع احتمال بروز صدمات وارده به پوست را كاهش می‌دهد.
ماهی قزل آلا و نوعی ماهی استوایی موسوم به Snapper به علت داشتن منابع سرشار و غنی امگا 3 و التهاب پوست را كاهش داده و چین چروك را از روی پوست از بین می‌برد.
بنابراین گزارش و به گفته دكرت مورر مصرف كیوی سلامت پوست افراد را تضمین می‌كند چرا كه كیوی و سایر مركبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C بوده و این ویتامین برای پوست ضروری است.
همچنین مصرف دانه‌های گل آفتابگردان به صورت روزانه به همراه سالاد به علت داشتن ویتامین E و مقادیر زیادی آنتی اكسیدان‌های قوی باعث كاهش پیری زودرس سلول‌های پوست و جوانی پوست می‌شود و مصرف دانه‌های گل آفتابگردان در ترمیم زخم‌های پوستی موثر است.
این گزارش حاكیست: استفاده از گوشت‌های كباب شده موسوم به كباب تركی به همراه سبزی‌ها در رژیم غذایی به علت داشتن مقادیر زیادی روی و مواد معدنی و فیبر تاثیر زیادی در انعطاف پذیری پوست افراد دارد. این نوع كباب‌ها بهتر است با اسفناج مصرف شود.
یادآور می‌شود: مصرف مایعات به تنهایی باعث شادابی پوست می‌شود و در بین آنها نوشیدن یك لیوان چای در روز اعم از سرد و گرم، سیاه یا سبز توصیه اكثر پزشكان است نوشیدن چای باعث رفع خستگی در پوست افراد نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha