سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 55401

سلامت نیوز : مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از تحقق كامل پوشش بیمه‌ای 202 قلم داروی بیماران صعب العلاج كه توسط ریاست جمهوری مصوب شد، خبر داد.

دكتر محمد عبده‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره روند تامین داروی بیماران صعب‌العلاج، خاص و نادر اظهار كرد:‌ در حال حاضر بخش عمده‌ای از داروهای مورد نیاز بیماران در داخل كشور تولید و برخی وارد می‌شوند.

وی با بیان این كه مجهز به دانش فنی هستیم و در ساخت داروهای جدید موفق بوده‌ایم، گفت: دانش تولید مولكول‌های جدید در كشور وجود دارد، البته مشكلاتی پیش روی تولید انبوه دارو در خصوص خط‌های تولید، صدور پروانه و قوانین اداری قرار دارد كه به دنبال رفع آن‌ها هستیم.به گفته مدیر كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، پوشش بیمه‌ای 202 قلم دارو اقدام بزرگی در جهت تامین داروهای گران قیمت بود كه پس از تامین اعتبار برای بیمه‌ها به طور كامل محقق خواهد شد.

اقدام برای نوسازی كارخانه‌های داروسازی فرسوده

عبده زاده در ادامه درباره ضرورت نوسازی كارخانه‌های داروسازی فرسوده گفت: اگر كارخانه‌ای دچار مشكل باشد، تذكر می‌گیرد و محدودیت‌هایی برای تولیدش اعمال می‌كنیم تا ناچار شود كیفیت كارش را ارتقا دهد.وی با بیان این كه اصلاح و نوسازی كارخانه‌ها یك پروسه زمان‌بر است، اظهار كرد: هم اكنون برنامه‌ای برای نوسازی كارخانه‌ها در دست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha