سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 55402

سلامت نیوز :  متخصصان علوم پزشكی در هند ادعا كرده‌اند كه به شیوه‌ای غیرتهاجمی برای تست كلسترول خون در افراد مستعد بیماری قلبی با تهیه یك عكس ساده از پشت دست بیماران، دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان درواقع با استفاده از یك دوربین دیجیتال، عكسی از پشت دست بیماران می‌گیرند كه به عنوان تكنیكی برای انجام تست كامل كلسترول خون قابل كاربرد است. تصویر به دست آمده سپس با عكس‌های اطلاعات پایه و شناخته شده برای تشخیص میزان كلسترول خون، مقایسه می‌شود.

متخصصان انستیتو مهندسی پزشكی «سری ساستا» جزئیات مربوط به چگونگی تهیه این روش جدید تست كلسترول خون را در مجله بین‌المللی «مهندسی پزشكی و انفورماتیكس» منتشر كرده‌اند. این روش درواقع بر اساس تهیه یك پایگاه داده‌های بزرگ و كامل از سطح كلسترول خون با استفاده از تست‌های استاندارد خون و ارتباط دادن آنها با یك تصویر استاندارد از دست هر بیمار به كار گرفته می‌شود. به گفته این متخصصان كلسترول به طور معمول در چروك‌های انگشتان دست تجمع می‌كند.

این متخصصان همچنین یك برنامه رایانه‌ای پردازش تصویر طراحی كرده‌اند كه به مقایسه تصویر حاصل از پشت دستان یك بیمار جدید با هزاران تصویر موجود و استاندارد در پایگاه داده‌ها می‌پردازد. به این ترتیب تست میزان كلسترول خون با روشی بدون درد و غیرتهاجمی امكان‌پذیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha