گروهی از دانشمندان ژاپنی و انگلیسی اعلام‌كردند، تجزیه و تحلیل آنها بر روی جمجمه‌های انسانی تئوری پیدایش انسان‌ها كه براساس آن خاستگاه‌ظهور آدمی از نقطه‌ای در منطقه صحرا در آفریقا بوده است را تایید می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتلویزیون سراسری ژاپن(ان.اچ.كی)، آنها اعلام كردند كه تجزیه و تحلیل‌های متعدد انجام شده ، نشان می‌دهد كه نسل بشر از منطقه آفریقا پدیدار شده و پس از آن در نقاط مختلف جهان گسترش یافته است.

به‌گزارش ایرنا به نقل از ان.اچ.كی، در همین حال برخی دانشمندان معتقدند كه نسل بشر از مناطق مختلف جهان و به طور مستقل ظهور كرده‌اند.

پروفسور"تسونه‌هیكو هانی‌هارا" از دانشگاه ساگای ژاپن به همراه دانشمندان انگلیسی دراین زمینه بر روی بیش از شش هزار جمجمه انسان‌های امروزی در بیش از ‪ ۱۰۰‬نقطه جهان مطالعه كرده‌اند.

این محققان می‌گویند،آنها دریافته‌اند كه سایز و شكل جمجمه‌های‌منطقه‌آفریقا بسیار متفاوت و متنوع تر از دیگر نقاط جهان هستند و این مساله نشان‌دهنده آن است كه افراد بشر ساكن دراین منطقه نسبت به‌دیگر مناطق جهان‌دوران طولانی را در آن سپری كرده‌اند.

پروفسور هانی‌هارا، گفت: وی هم اینك امیدوار است كه مطالعه در زمینه این كه چگونه نسل بشر از منطقه آفریقا به دیگر نقاط جهان گسترش یافته و در آن نقاط ساكن شده‌اند را آغاز كند.

به گزارش ان.اچ.كی، یافته این گروه روز پنجشنبه و در آخرین نشریه علمی نیچر انگلیس منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha