چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 55434

برخی به دلیل کمبودهایی که در خانواده یا در جامعه دارند، سعی می‌کنند با تغییر شکل در صورت یا ظاهر خود مشکلات روحی و روانی خود را جبران کنند.

برخی برای حل مشکلات روحی به جراحی‌زیبایی رو می‌آورند

سلامت نیوز : محمد صادقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مهمترین موضوع در جراحی‌های پلاستیک و رفع چین و چروک صورت این است که یک فرد متبحر این کار را انجام دهد ولی برخی افراد که به این فن آشنا نیستند وارد این عرصه می‌شوند و متأسفانه اکنون شاهدیم که افراد با تخصص‌های مختلف و غیرمرتبط جراحی پلاستیک انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: حتی کارهای سطحی‌تر مانند تزریق بوتاکس اکنون در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود که به هیچ وجه پسندیده نیست و ممکن است عوارضی بر جای بگذارد که قابل جبران نباشد.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: انتخاب درست بیمار و اینکه چه کسانی نیاز به جراحی پلاستیک برای رفع چین و چروک صورت خود دارند از نکاتی است که در نتیجه کار بسیار تأثیرگذار است. پزشک باید تشخیص بدهد که چه بیماری باید تحت جراحی قرار گیرد و برای چه افرادی نیاز به جراحی نیست.

صادقی خاطر نشان کرد: گاهی برخی ایرادات یا چین و شکن ها به هیچ وجه قابل اصلاح نیست در حالی که فرد توقع دارد که با جراحی زیبایی ایراد یا چین و چروک برخی قسمت‌ها را برطرف کند.به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک در برخی موارد افراد مشکلات روحی - روانی دارند و فکر می‌کنند نداشتن موفقیت‌های اجتماعی یا ارتباط آنها با جامعه و حتی مشکلات خانوادگی‌شان با یک عمل جراحی زیبایی و تغییر در چهره برطرف می‌شود که متخصص باید این مسائل را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: حتی پیش می‌آید که در برخی موارد با روانپزشک مشورت می‌کنیم تا پس از عمل دچار مشکل نشویم.صادقی در پاسخ به اینکه چه سنی برای جراحی و رفع چین و چروک‌ها توصیه می‌شود، گفت: با توجه به مشخصات آناتومیک و بافت‌های صورت جراحی زیبایی را برای رفع چین و چروک به افراد زیر 35 سال توصیه نمی‌کنیم چرا که بعضی وقت‌ها تنها با تزریق بوتاکس خطوط پیشانی، میان ابرو و چروک‌های گوشه چشم برطرف می‌شود یا ترمیم یک بخش کوچکی از صورت مشکل فرد حل می‌شود.

وی گفت: لزوماً همه را به سمت جراحی سوق نمی‌دهیم چرا که به‌هرحال هر جراحی عوارض خاص خود را دارد.این فوق تخصص جراحی پلاستیک افرادی که بیماری‌های پوستی خاص دارند را از قاعده سنی مستثنی کرد و افزود: ممکن است پوست برخی افراد به دلیل بیماری‌های پوستی در سنین خیلی پایین شل شده و به صورت بدفرمی دربیاید که فقط با جراحی قابل اصلاح است.

عضو انجمن جراحان پلاستیک اظهار داشت: رفع چین و چروک صورت فقط با کشیدن پوست صورت برطرف نمی‌شود چرا که عامل اصلی این امر تغییرات عضلات زیر پوست است که باید در جراحی اصولی لایه‌های محکم زیر پوست کشیده و بافت‌ها ترمیم شود و پوست اضافی برداشته شود تا پوست شکل صاف به خود بگیرد.وی گفت: ولی برخی افراد غیرحرفه‌ای فقط سطح پوست را می‌کشند و کاری به بافت‌های زیری ندارند که در ابتدا پوست صاف به نظر می‌رسد ولی چین و چروک‌ها پس از 6 ماه دوباره برمی‌گردد در حالی که یک جراحی اصولی تا 15 سال ماندگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha