جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 55458

آیا به دنبال ورزش‌های مناسب برای صورتتان می‌‌گردید تا آثار گذر زمان از چهره‌تان محو شود؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، با استفاده از ورزش‌‌های مخصوص صورت می‌توانید تا حدودی به خواسته‌تان برسید:...

سلامت نیوز: آیا به دنبال ورزش‌های مناسب برای صورتتان می‌‌گردید تا آثار گذر زمان از چهره‌تان محو شود؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، با استفاده از ورزش‌‌های مخصوص صورت می‌توانید تا حدودی به خواسته‌تان برسید:...


ورزش گردن:
ورزش گردن، مهم‌ترین ورزش محسوب می‌شود، زیرا گردن اولین جایی است كه نشانه‌های پیری به‌خصوص در خانم‌ها در آن بروز می‌كند. برای تقویت عضلات گردن، ابتدا روی صندلی راحت بنشینید. بدون اینكه بدنتان را كش بدهید، به آرامی گردنتان را تا جایی كه می‌توانید به عقب خم كنید. برای چند لحظه در همین حالت بمانید و انقباض و كشیدگی را در عضلات گردن حس كنید. بعد به آرامی سرتان را بلند كنید. بهتر است این ورزش را چندین بار در روز تكرار كنید. به مرور زمان پوست گردن شما صاف و بدون چروک می‌شود.


ورزش غبغب:
بسیاری از افراد معتقدند با داشتن غبغب تمام جذابیتشان از بین می‌رود. سرتان را به پایین خم كنید؛ تا جایی كه كشیدگی را در تمام عضلات پشت گردنتان حس كنید. برای چند ثانیه در همین وضعیت بمانید و بعد سر را بالا بیاورید و به سمت عقب خم كنید تا كشیدگی را در عضلات جلوی گردن احساس كنید. بعد از آن دوباره به حالت عادی برگردید.


ورزش گونه: اگر می‌خواهید صورتتان لاغرتر و استخوان گونه‌تان مشخص‌تر شود، باید عضلات گونه‌ را ورزش دهید. ورزش‌های زیادی برای عضلات گونه وجود دارد اما یكی از موثرترین‌ آنها، این است كه دهانتان را پر از باد كنید و هوا را در سمت چپ و راست صورتتان جابجا كنید. این ورزش را 50 بار در روز با حداكثر فشاری كه می‌توانید انجام دهید.


ورزش فك: می‌خواهید خط فك مشخصی داشته باشید؟ باید روی عضلات صورت‌تان كه باعث باز و بسته شدن دهان می‌شوند، كار كنید. برای تقویت این عضلات، دهانتان را تا جایی كه می‌توانید باز كنید و بعد از چند ثانیه، ببندید. این ورزش را 5 بار در روز تكرار كنید. ورزش دیگری هم وجود دارد؛ با دهان بسته سعی كنید فك پایینتان را به سمت چپ و راست حركت دهید. این 2 ورزش به شما در به دست آوردن ظاهری دلخواه كمك می‌كنند.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha