جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 55465
سلامت نیوز: مسواك‌زدن صحیح از پایه‌های اصلی حفظ بهداشت دهان و دندان است. هدف اصلی از مسواك‌زدن، پاك كردن تمام مواد غذایی همراه با مواد رسوبی مختلف و میكروارگانیسم‌هایی است كه به طور طبیعی روی سطوح دندان جایگزین شده‌ است.

كمتر كسی را می‌شود یافت كه طی شبانه‌روز مسواك ‌نزند، ولی چیزی كه كمتر بدان توجه می‌شود، نحوه صحیح مسواك‌زدن است؛ به طوری كه در اكثر موارد مسواك ‌زدن با مسواك نزدن زیاد تفاوتی نمی‌كند.

یادگیری مسواك‌زدن صحیح كمك شایانی در حفظ بهداشت دهان و دندان خواهد داشت و روش‌های مختلفی دارد، اما وقتی كامل می‌شود كه سطح زبان، بین دندان و لثه را نیز تمیز كنیم.

قبل از شروع مسواك‌زدن باید از تمیز و سالم بودن مسواك خود مطمئن شوید. خمیردندان به مقدار كافی روی سطح مسواك بگذاریم. سپس دهان را با آب خیس كنیم تا خمیردندان خوب كف كند.

كشیدن افقی مسواك روی دندان باعث تخریب لثه می‌شود. همیشه باید مسواك را روی دندان‌های جونده به صورت چرخشی و نه با شدت كشید و توجه داشته باشید كه مسواك در نواحی كناری، با زاویه 45 درجه نسبت به لثه قرار بگیرد.

دهان باید كاملا باز باشد و مسواك باید خشك باشد تا كارایی مفیدتری داشته باشد. زبان‌هایی را كه دارای شیار است باید با مسواك تمیز كرد.

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha