جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 55473
سلامت نیوز: عضومرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌ نوع تغذیه مادر به طور کلی در شیردهی تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رضا سعیدی افزود: استثناهایی پیرامون تاثیر نوع تغذیه مادر در شیردهی وجود دارد، به طوریکه مادرانی که سوء تغذیه شدید دارند و یا رژیم های غذایی پرچرب دارند، ممکن است در ترشح شیر با مشکل مواجه شوند.
این پزشک فوق تخصص بیماریهای نوزادان اظهار داشت: یکی از اجزای شیر مادر تری گلیسریدها و چربی های خاص هستند که در شیر وجود دارند و رژیم های غذایی پرچرب نیز حاوی تری گلیسرید است و می تواند باعث پرچرب شدن شیر مادر و افزایش کالری و در نتیجه احساس سیری بیشتر در کودک شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: به طور کلی کیفیت شیر مادر در مادران مختلف با رژیم های غذایی متفاوت تقریبا ثابت است اما حجم شیر مادر در بعضی از مادران بیشتر و در بعضی مادران کمتر است.
دکتر سعیدی با بیان اینکه شیر دادن نوعی جریان عرضه و تقاضا است، افزود: شیر مادر در صورتی تولید می شود که کودک شیر بخورد و میزان شیری که کودک می خورد به بدن مادر می فهماند که باید چه مقدار شیر تولید کند.
وی تکرار و تداوم تغذیه کودک با شیر مادر و همچنین زمان بندی مناسب برای شیردادن را مهم ترین فاکتور افزایش شیر مادر عنوان کرد و افزود: اگر کودک کمتر شیر بخورد بدن مادر هم شیر کمتری تولید خواهد .
به گفته وی در دوران شیر دهی به مادران توصیه می شود روزانه چهار تا هشت لیوان مایعات شامل شیر، دوغ، چای و آب میوه بنوشند و مواد غذایی آبدار را مصرف کنند.
وی عوامل موثر بر کاهش ترشح شیر مادر را شامل استرس، اضطراب و نگرانی، عدم تکرار و تداوم شیردهی به نوزاد، رژیم غذایی نامناسب مادر و مصرف بعضی از داروها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha