سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد دوره دستیاری تخصصی پزشك خانواده ویژه پزشكان خانواده، مهر ماه امسال بدون آزمون برگزار می شود.
    وزیر بهداشت:دوره دستیاری تخصصی پزشك خانواده بدون آزمون برگزار می شود

مرضیه وحیددستجردی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره ها امكان اینكه چند هزار نفر از پزشكان خانواده بطور همزمان مورد آموزش قرار گیرند، وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد علاوه بر پزشكان خانواده ، پزشكان و متخصصانی را نیز كه مسوولان برنامه نظام پزشك خانواده و مردم از آنان رضایت دارند بدون آزمون وارد دوره دستیاری پزشك خانواده خواهیم كرد.

وزیر بهداشت یادآور شد با اجرای برنامه پزشك خانواده، وضعیت دریافتی پزشكان تحت پوشش این برنامه در شهرها و روستاها بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

عملیات اجرایی برنامه پزشك خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده و به تدریج در همه استان های كشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشك خانواده ، هر پزشك تعدادی خانواده را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهد و با تشكیل بانك اطلاعاتی الكترونیكی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه كنندگان، مشكلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشك متخصص ارجاع می دهد.

طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین داروها – به جز داروهای بیماری های خاص- در اجرای برنامه پزشك خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha