سلامت نیوز: معاون امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:خیران سلامت سالانه 12هزار میلیارد ریال در كشور عمدتا برای خرید زمین، ساخت، تجهیز اماكن و درمان های سنگین هزینه می كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر سیدرمضان محسن پور، شامگاه پنجشنبه در دومین جشنواره واقفان و خیران عرصه سلامت استان اصفهان افزود:اكنون در حوزه سلامت 44 مركز اصلی و 75 نمایندگی خیران در سراسر كشور فعال است.

معاون امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه در سالهای گذشته 9 هزار نفر در مجمع خیران مدرسه ساز عضو بودند، گفت: با توجه به كاهش جمعیت دانش آموزی، بسیاری ازآنان در بخش سلامت مشغول به فعالیت شدند.

وی بیان كرد: مجموعه فعالیت های خیران استان اصفهان در زمینه ساخت وساز، تامین تجهیزات و نیروی انسانی سرآمد دیگر استان های كشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان هم در این مراسم گفت كه 25 درصد خدمات رسانی سلامت در اختیار وزارت بهداشت و 75 درصد آن در اختیار مردم است كه این همكاری و تعامل توانسته در حوزه سلامت تاثیرات معنوی و مالی بسیاری بگذارد.

دكتر شاهین شیرانی افزود: حضور روحانیون، مسئولان دولتی و مدیران دستگاه ها، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر و مردم، نشان از نهادینه شدن فرهنگ خیریه در حوزه سلامت است.

مدیرعامل مجمع خیریه های سلامت اصفهان هم در این مراسم گفت: از ابتدای تشكیل مجمع خیران سلامت این استان بیش از یك میلیارد و 200 میلیون تومان برای خرید زمین ، تجهیزات و درمان هزینه شده است.

سید حسین رضازاده افزود: مراكز خیریه شرایط خدمات رسانی در حوزه سلامت را به گونه ای برای مردم فراهم كرده اند كه نسبت به مراكز دولتی در هر موضوعی بیشتر فعالیت می كنند.

مدیرعامل مجمع خیریه های سلامت اصفهان بیان كرد: این مجمع با شناسایی نیازها نظیر ساخت درمانگاه در روستاها، تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های خاص مانند دیالیز توانسته در امر خدمات رسانی موفق و منظم حضور یابد.

در این مراسم همچنین پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به صورت ویدئو كنفرانس پخش شد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در این پیام با قدردانی از خدمات مجمع خیران سلامت استان اصفهان خواست با ادامه این روند تعامل و همكاری بیش از گذشته در تسكین درد و آلام بیماران حضور تاثیر گذاری را داشته باشند.

همچنین آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان هم در پیامی كه از سوی مسئول دفتر وی در این جشنواره قرائت شد، از خیران سلامت قدر دانی كرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره از 84 خیر برتر ،16 نام آور خیر در عرصه سلامت قدردانی و یاد 14 چهره ماندگار سلامت كه به رحمت ایزدی پیوستند، گرامی داشته شد.

در حاشیه این جشنواره هم تشكل های غیر دولتی و مراكز خیریه عملكردهای خود را به نمایش گذاشتند.

بنا به اعلام برگزار كنندگان همایش در كشور 20 هزار نفر عضو خیران سلامت هستند كه در سالهای اخیر در موضوعاتی همچون دیالیز در پیوند عضو ، شكاف كام و لب و بیماری های اوتیسم ، ام اس و صرع فعالیت می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha