جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
سلامت نیوز: اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال معز و اعصاب است که از هر 10 هزار کودک ایرانی 25 کودک را به خود مبتلا می کند و این بیماری به سختی قابل تشخیص است.
 دکتر جعفر میرزایی، متخصص روانپزشکی اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اوتیسم یا در خودماندگی نوعی اختلال مغزی و عصبی است که به علت اینکه علائم مشخصه ای ندارد به سختی تشخیص داده می شود.

میرزایی افزود: این بیماری در جهان قبل از 18 ماهگی تشخیص داده می شود اما در کشور ما قبل از سه سالگی قابل تشخیص نیست و اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط، بازی یا سایر کودکان، زل زدن به والدین و تکلم مشکل دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر والدین کودکان مبتلا به اوتیسم از این موضوع رنج می برند که کودکشان با آنها ارتباط برقرار نمی کنند خاطر نشان کرد: علت ابتلای به این بیماری همچنان ناشناخته است اما نبود حافظه بلند مدت در کودکان اوتیسمی تا حد زیادی به اثبات رسیده است.

وی تصریح کرد: کودکان اوتیسمی بین آشنایان و افراد غریبه تفاوتی قائل نمی شوند و اغلب از بازی با هم سالان خود ناتوانند.

وی گفت: این کودکان از رفتارهای تکراری رنج می برند و اغلب حواس این کودکان بر هم ریخته و پراکنده است.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه به علت اینکه در ظاهر این کودکان مشکلی وجود ندارد به سختی این بیماری توسط پزشکان نیز تشخیص داده می شود و این بیماری به نوعی ناشناخته و مغفول مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha