سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد، افرادی که با مسواک زدن مرتب از لثه و دندان‌های خود محافظت می کنند، ممکن است کمتر در معرض خطر احتمال ابتلا به بیماری جنون قرار داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققانی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در بررسی‌ها و تحقیقات خود در یک دوره 18 ساله دریافتند: افرادی که کمتر از یک بار در روز مسواک می زنند در مقایسه با آنهایی که مرتبا و روزانه بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند، 65 درصد بیشتر در معرض خطر احتمال ابتلا به بیماری جنون قرار دارند.

التهاب لثه‌ای بوجود آمده بر اثر باکتری‌های مرتبط با بیماری لثه، عامل بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت است. همچنین تحقیقات به دست آمده حاکی از این است افراد مبتلا به آلزایمر که باکتری‌های عامل بیماری‌های لثه‌ای موجود در مغزشان بیشتر از افراد سالم است از بیماری جنون بیشتر رنج می‌برند. این باکتری‌ها باعث التهاب و آسیب‌های مغزی می شوند.

محققان نتایج این مطالعات را بین 5468 نفر از اعضای انجمن سالمندان کالیفرنیا بدست آورده‌اند. از شروع تحقیقات تا پایان آن، از هر 78 زن که کمتر از یک بار در روز مسواک می‌زدند 21 نفر به بیماری جنون مبتلا شدند و این درحالی است که از هر 6 مردی که به طور نامرتب مسواک می‌زنند یک نفر به بیماری جنون مبتلا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha