وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت:افردی كه كارهای تحقیقاتی كاربردی و با ارزشی انجام می‌دهند كه به نوعی راه حلی برای مشكلات موجود كشور است باید از امیتاز بیشتری برخوردار باشند.

دكتر "كامران باقری لنكرانی" روز پنجشنبه در نشست " هم‌اندیشی بازنگری آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی" افزود:هم اكنون بسیاری از مقالاتی كه توسط اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها ارایه می‌شود،جنبه توصیفی دارد و برای كسی كه با تلاش بیشتری وقت خود را صرف كارهای تحقیقاتی باارزش و عمقی می‌كند، باید تفاوت قایل شد.

وی تاكید كرد:اگر محققی باانجام یك تحقیق به بررسی و ارایه راهكار برای حل مشكلات كشور می‌پردازد،باید به صورت نظام‌مند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لنكرانی گفت:همچنین باید به آموزش نیز ارزش و اعتبار ویژه‌ای داد و برای اعضای هیات علمی كه در بخش آموزش و دانشجو پروری تلاش دارند و عمرشان را در این راه صرف می‌كنند،امتیازهای ویژه‌ای قایل شد.

وزیر بهداشت اضافه كرد:ارزش دادن به این استادان در نهادینه كردن آموزش در دانشگاه‌ها موثر است.

دكتر لنكرانی بااشاره به روند رو به رشد تولید مقالات در كشور گفت:تولید مقالات در كشور از حدود ‪ ۳۰۰‬عنوان در سال ‪ ۱۳۷۸‬به حدود پنج هزار عنوان در حال حاضر افزایش یافته است.

وی كیفیت مقالات تولید در كشور را نیز رو به رشد توصیف كرد و افزود:از حدود پنج هزار مقاله علمی تولید شده در كشور در سال گذشته حدود دو هزار و ‪ ۳۰۰‬مقاله در مجلات معتبر خارجی چاپ شد.

وزیر بهداشت بر ضرورت رشد كیفی بیشتر مقالات تولیدی در كشور تاكید و تصریح كرد:دغدغه ما در بحث ارتقای اعضای هیات علمی باید در جهتی باشد تا ‪ ۱۱‬هزار عضو هیات علمی كشور در حوزه سلامت به صورت فعالانه و در جهت كیفی تر كردن علم تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به تعریف وظایف افراد عضو هیات علمی گفت: دراین تعریف به طور خلاصه وظایفی شامل آموزش، پژوهش و خدمت رسانی برای اعضای هیات علمی تعریف شده است.

لنكرانی افزود:خدمت رسانی یكی از وظایف اصلی هیات علمی است و باید امتیاز خاص برای آن قایل شد، ولی اینكه عده‌ای این وظیفه را صرفا به صورت وظایف و پست‌های مدیریتی می‌دانند كار درستی نیست.

نشست هم‌اندیشی بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و روسای دانشگاها و صاحب نظران در ساختمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha