شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 55522

از آنجایی كه برای چسباندن ناخن مصنوعی بر روی ناخن مقداری چسب مصرف می‌شود، این چسب باعث می‌شود ناخن رشد نكرده و شفافیت و انعطاف خود را از دست بدهد.

كاشت ناخن؛ زیبایی یا بیماری؟
سلامت نیوز : یك متخصص پوست گفت: كاشت ناخن باعث بیماری ناخن و توقف رشد آن می‌شود.

دكتر یزدانبخش نجفیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: از آنجایی كه برای چسباندن ناخن مصنوعی بر روی ناخن مقداری چسب مصرف می‌شود، این چسب باعث می‌شود ناخن رشد نكرده و شفافیت و انعطاف خود را از دست بدهد.وی افزود: همچنین از آنجا كه پس از این كار، ناخن زیری رشد كرده و بلندتر می‌شود نیاز به كاشت مجدد وجود دارد كه پس از چند بار كاشت مجدد، پیاز ناخن اصلی صدمه دیده و علاوه بر كاهش رشد، براقی خود را از دست می‌دهد.

به گفته وی، بسته بودن روی ناخن باعث رشد قارچ‌ها و ایجاد میكروب‌ بر روی آن می‌شود كه از دیگر عوارض مهم كاشت ناخن است.این متخصص پوست تاكید كرد: به طور كلی هر كاری كه به پیاز ناخن فشار بیاورد باعث ایجاد برآمدگی و فرورفتگی‌های عمیق روی ناخن و نقاط سفید روی ناخن می‌شود. در بعضی از مواقع ناخن حالت لوله‌ای پیدا كرده و در گوشت فرو می‌رود.

وی با بیان اینكه ناخن طبیعی صاف و تا حدی محدب است، افزود: تحدب زیاد و لكه‌لكه بودن ناخن نشانه بیماری آن است.دكتر نجفیان اظهار كرد: بعضی از بیماری‌ها نیز باعث صدمه رساندن به ناخن‌ها می‌شود. مثلا بیماری تیروئید باعث می‌شود كه ناخن به كلی از بستر جدا شود و بیماری‌های پوستی و دیابت نیز باعث ایجاد فرورفتگی‌هایی به صورت نقطه نقطه در ناخن می‌شوند.وی در پایان تاكید كرد: نظافت ناخن‌ها در سلامت آنها بسیار موثر است. همچنین آهن، كلسیم و بیوتین بدن باید كافی باشد زیرا كمبود هر یك از این مواد در بدن باعث خراب شدن ناخن‌ها می‌شوند و برای شفافیت و سلامت ریشه ناخن‌ها بهتر است كه روزانه مقداری كرم دور پیاز ناخن مالیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha