شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

دیابت و کلسترول بالا به افزایش آلزایمر منجر می‌شود و چاقی که در اثر هله هوله و تنقلات به وجود می آید در زوال عقل موثر است.

ارتباط بین هله هوله و آلزایمر

سلامت نیوز :دیابت و کلسترول بالا به افزایش آلزایمر منجر می‌شود و چاقی که در اثر هله هوله و تنقلات به وجود می آید در زوال عقل موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تنقلات فشار خون و کلسترول خون را بالا می برد و سبب گرفتگی عروق مغزی و قطع جریان خون به مغز می‌شود که این گرفتگی رابطه مستقیم با آلزایمر دارد.یک مطالعه در مورد حیوانات نشان داد هورمون انسولین در مغز باعث آلزایمر می‌شود و در دیابت نوع 2 تنقلات باعث تبدیل انسولین به قند و قند به انرژی می شوند.انسولین برای فعالیت‌های شیمیایی مغز و برای افزایش توانایی یادگیری و بالا بردن حافظه و تقویت سلول‌های مغزی و اکسیژن رگ‌های خونی مغز مورد نیاز است و رگ‌های خونی در بیماران دیابتی تنگ می شود و جریان خون کاهش می یابد كه این امر باعث آلزایمر می شود.

این مطالعه نشان می دهد رژیم غذایی نامناسب باعث می شود سلول‌های مغزی انسولین را درست دریافت نکنند و حالتی شبیه آلزایمر به وجود آید. در تحقیقی که بر روی زنان و مردان به مدت یکماه انجام شد آنها از رژیم غذایی غذاهای چرب و شیرین استفاده کردند و سطح انسولین آنها افزایش یافت و با افزایش دیابت زوال عقل نیز مشاهده شد.به گفته پروفسور کلایو در یک سوم افراد بالای 65 سال زوال عقل شایع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha