سلامت نیوز :  رییس كل سازمان نظام پرستاری با تاكید بر لزوم اجرای قانون "ارتقای بهره‌وری" از سوی بیمارستان‌های خصوصی گفت: در صورت عدم اجرای قانون، از بیمارستان‌های خصوصی شکایت می‌كنیم.

غضنفر میرزابیگی در نشست خبری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور در خراسان شمالی گفت: پرستاران كشور به خوبی آموزش داده می‌شوند و مطالب آموزشی ارائه شده به پرستاران خوب است اما هنگام عمل مشکلاتی وجود دارد. کمبود نیرو و مشکلات پرستاری موجب شده است تا این مشکلات به وجود آید.وی ادامه داد: در این راستا طرحی شکل گرفته است که دانشكده‌های پرستاری می‌توانند در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، شعبی را راه‌اندازی کنند. این طرح پاسخگوی نیازهای کوتاه و بلند مدت است و از مهر ماه نیز قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ میرزابیگی با اشاره به اجرای قانون "ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت" گفت: اجرای این قانون ابلاغ شده این در حالیست که برخی اعلام کرده‌اند این قانون به آن‌ها ابلاغ نشده است. بیمارستان‌های خصوصی باید این قانون را اجرا کنند در غیر این صورت از آن ها طرح شکایت خواهد شد.وی با بیان اینکه حدود 150 تا 160 هزار پرستار در کشور مشغول خدمات رسانی هستند، افزود: اما هنوز متناسب با تعداد تخت‌های بیمارستانی، کشور با کمبود نیروی پرستار مواجه است و مقرر شده است تا پایان برنامه پنجم توسعه به ازای هر تخت بیمارستانی یک و نیم نفر نیروی پرستار به کارگرفته شود.میرزابیگی گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره ورزشی و فرهنگی ایجاد مجتمع‌های سیاحتی و زیارتی در مشهد، راه‌اندازی مسکن پرستاران در 18 استان کشور نیز از جمله برنامه‌هایی است که برای افزایش روحیه نشاط و شادابی پرستاران انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha