یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 55580

معمولاًکمردردرا به دو دسته کمردرد فوقانی و تحتانی تقسیم می کنند. کمردرد تحتانی مربوط به قسمت پایین کمر و جزو شایع ترین دردهاست. برای درمان این درد که ممکن است خفیف یا شدید باشد، باید علت بروز درد را شناسایی کرد.

7 علت شایع کمردرد
سلامت نیوز :معمولاًکمردردرا به دو دسته کمردرد فوقانی و تحتانی تقسیم می کنند. کمردرد تحتانی مربوط به قسمت پایین کمر و جزو شایع ترین دردهاست. برای درمان این درد که ممکن است خفیف یا شدید باشد، باید علت بروز درد را شناسایی کرد.

*عادت های نادرست حرکتی؛ معمولا طرز نشستن، ایستادن یا راه رفتن بسیاری از افراد غیراصولی است. نشستن نادرست پشت میز کار یا میز رایانه، قوز کردن روی مبل هنگام تماشای تلویزیون و حرکت نادرست کمر هنگام نشستن، راه رفتن یا ایستادن روی کمر فشار وارد می کند و این فشار باعث درد می شود.

*چاقی مفرط؛ این بیماری بر اثر اتخاذ شیوه ناسالم زندگی به وجود می آید. اضافه وزن روی ستون فقرات و عضله کمر فشار وارد می کند و در درازمدت درد در قسمت پایین کمر شروع می شود.

*انجام ورزش های نادرست؛اغلب افرادی که به ورزش علاقه دارند، روی بازو، کمر و شانه تمرکز می کنند. انجام دادن غیراصولی این نوع ورزش ها روی کمر فشار وارد می کند و در نتیجه فرد دچار کمردرد می شود. بنابراین لازم است این گونه ورزش ها تحت نظر مربی انجام شود تا مشکلی برای فرد به وجود نیاید.

*وسایل غیراستاندارد؛استفاده از صندلی یا تشک و مبل غیراستاندارد فشار شدیدی بر کمر وارد می کند. بنابراین هنگام انتخاب اثاثیه دقت زیادی روی استاندارد بودن آن داشته باشید.

*بیماری سل ستون فقرات؛عفونت بیماری سل در برخی موارد ممکن است به ستون فقرات راه پیدا کند. از این رو فرد دچار درد کمر می شود.

*ترک یا شکستگی در ستون فقرات؛ این امر یا به علت پوکی استخوان یا صدمه دیدگی به وجود می آید. هر نوع شکستگی در قسمت پایین ستون فقرات باعث ایجاد درد در قسمت تحتانی کمر می شود. این درد ممکن است به پاها نیز سرایت کند.

*ناهنجاری های ستون مهره ها؛ اسپوندیلوز، لغزش مهره ها و اسپوندیلیت انکیلوزان، در قسمت تحتانی کمر رخ می دهد و شایع ترین علت کمر درد در میانسالی و کهنسالی است.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha