معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت هزار و 850 میلیارد تومان معوقات و مطالبات مراكز درمانی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان خبر داد.

پرداخت 1850 میلیارد تومان از مطالبات مراكـز درمـانی
سلامت نیوز : معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت هزار و 850 میلیارد تومان معوقات و مطالبات مراكز درمانی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان خبر داد.

دكتر محمدرضا ادیب‌نیا در گفت‌و‌گو با ایران گفت: بنابر تأكید و دستور دكتر مرتضوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت معوقات مراكز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی جزو اولویت‌های كاری بوده و خوشبختانه با تأمین اعتبار و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف چند روز آینده 550 میلیارد تومان بابت مطالبات ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری به مراكز درمانی طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: پیش از این نیز در این زمینه برخی از پزشكان خصوصی و داروخانه‌ها در تعدادی از استان‌ها به لحاظ مالی مشكلاتی داشتند كه با حمایت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطالبات یك تا 2 ماه آنان را پرداخت كردیم، البته ناگفته نماند كه از زمان تصدی دكتر مرتضوی بر ریاست سازمان تأمین اجتماعی فرایند پرداخت مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد تسریع شده است.ادیب‌نیا اظهار داشت: قطعاً بسیاری از پزشكان و فعالان حوزه سلامت اطلاع دارند كه سازمان تأمین اجتماعی در سنوات گذشته معمولاً با تأخیر 8 الی 9 ماهه مطالبات و معوقات مراكز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد را پرداخت می‌كرد این در حالی است كه در دوره جدید پرداخت‌ها به 2 ماه تأخیر كاهش یافته است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی تأكید كرد: براساس مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی سازمان تأمین اجتماعی بابت پرداخت مطالبات و رسیدگی به اسناد پزشكی دانشگاه‌های علوم پزشكی و مراكز بهداشتی و درمانی خصوصی طرف قرارداد سه ماه فرصت قانونی دارد و خوشبختانه این سازمان ظرف چند روز آینده مطالبات و معوقات مربوط به دو ماهه اول سال جاری به مراكز درمانی دولتی و خصوصی را پرداخت خواهد كرد. همچنین درخصوص باقیمانده مطالبات مربوط به ماه‌های خرداد، تیر و مرداد نیز اقدامات لازم برای پرداخت به فروشندگان خدمات درمانی در دست اجراست.

وی افزود: البته باید اشاره كرد كه سازمان تأمین اجتماعی بابت مطالبات سال 90 اوایل سال جاری رقمی بالغ بر 1300 میلیارد تومان پرداخت كرده است. به گفته ادیب‌نیا در حال حاضر تعامل و همكاری بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت در سطح خوبی قرار دارد و خوشبختانه نگاه مسئولان ارشد هر دو مجموعه فوق در حوزه سلامت ارتقای سطح كیفی خدمات بهداشتی و درمانی به ذینفعان و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.وی در ادامه با اشاره به شیطنت‌ها و برخی جو‌سازی‌های رسانه‌ای در خصوص اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در سلامت اظهار داشت: برخی رسانه‌ها به جای انتشار اخبار صحیح و نقد سازنده درباره خدمات و اقدامات سازمان تأمین اجتماعی به دنبال ایجاد چالش و تخریب فعالیت‌های این مجموعه بزرگ بیمه‌ای كشور هستند كه به طور قطع این‌گونه حركت‌ها و رفتارها در جامعه رسانه‌ای كشور به هیچ عنوان تأیید نخواهد شد.

ادیب‌نیا در پایان تأكید كرد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی بدون دریافت اعتبارات در پروژه ملی پزشك خانواده در برخی از استان‌های كشور مشاركت جدی دارد و در این زمینه آماده هر نوع همراهی و همكاری با وزارت بهداشت و درمان است.گفتنی است پرداخت 1850 میلیارد تومان از مطالبات مراكز درمانی ظرف مدت پنج ماه از حضور كوتاه سعید مرتضوی بر مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در مقایسه با دوره‌های گذشته نشان از پیگیری و اهتمام وی نسبت به حل و فصل مشكلات حوزه درمان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha