سلامت نیوز : رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت از تدوین برنامه كنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی در كارمندان دولت خبر داد و گفت: این برنامه در آینده‌ای نزدیك اجرایی خواهد شد.

دكتر طاهره سماوات در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برنامه وزارت بهداشت برای اجرای برنامه كنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی در كارمندان دولتی آماده است.وی گفت: در این راستا كتاب مربوط به این برنامه در مرحله چاپ قرار دارد. در این زمینه بخش multimedia نیز در نظر گرفته شده كه مطالب از طریق DVD و به روش سمعی - بصری برای كارمندان تهیه می‌شود و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

سماوات ادامه داد: معاونت توسعه ریاست جمهوری قصد دارد به كارمندان دولت اعلام كند تا این كتاب‌ها و DVD مربوطه را تهیه كنند و این مطالب به نحوی در اختیار كارمندان قرار گیرد.رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت افزود: بر اساس مطالب مطرح در كتاب و DVD مربوطه، یك آزمون نیز از كارمندان دولت گرفته خواهد شد و هدف آن است كه در اختیار قرار دادن این مطالب به تغییر رفتار و پیگیری شیوه زندگی سالم در كارمندان منجر شود.وی تاكید كرد: با اجرای این برنامه در نظر داریم كه عوامل خطر بیماری‌ها در بین كارمندان و خانواده‌هایشان كاهش یابد تا به این ترتیب كاهش بیماری‌های قلبی – عروقی را در كشور شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha