سلامت نیوز : یک روانشناس گفت: استفاده زیاد از فضاهای مجازی مانند اینترنت خطر ابتلا به اختلالات روان تنی را افزایش می‌دهد.

دکتر اصغر آقایی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: افرادی که وارد فضاهای مجازی مانند اینترنت می‌شوند و زمان زیادی را در این فضاها صرف می‌کنند منجر به کاهش روابط بین فردی و فعالیت در این افراد شده و آمادگی آنها را برای ابتلا به اختلالات روان تنی افزایش می‌دهند که افسردگی، انزوا، مشکل جسمانی و گوارشی و بروز سکته نیز از دیگر عوارض استفاده زیاد از این فضاها است.

آقایی افزود: بیماری‌های روان تنی بیماری‌های روانی هستند که تولید اختلالات جسمانی می‌کنند. سردردهای ناشی از استرس، ناراحتی‌های پوستی ناشی از فشارهای روانی، ناراحتی‌های گوارشی و قلبی عروقی ناشی از مسائل روانی از جمله اختلالات روان تنی هستند.وی با بیان اینکه مدیریت استفاده از فضاهای مجازی در پیشگیری از این عوارض بسیار موثر است، تصریح کرد: افراد باید در طول روز و زمان معین وارد این فضاها شوند و با رفتن به این فضاها نباید فعالیت و روابط اجتماعی و خانوادگی آنها کاهش یابد.

این روانشناس اظهار کرد: در نظر گرفتن دو فاکتور مهم سن و نوع استفاده از این فضاهای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکسری از افراد برای جستجوی مقاله و کارهای تحقیقاتی از این فضاها استفاده می‌کنند ولی برخی دیگر استفاده نامناسبی از این فضاها دارند.وی افزود: چت کردن و دوست یابی از طریق محیط مجازی و یا دانلود کردن اقداماتی است که باعث می‌شود فرد از روابط اجتماعی و فعالیت دور شود و آمادگی وی برای ابتلا به اختلالات روان تنی نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha