سلامت نیوز : متخصصان پوست در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه عارضه پوستی «رزاسه» می‌تواند عامل باكتریایی داشته باشد.نتایج این مطالعه نشان می‌دهد باكتری‌هایی كه در میان انگل‌های بسیار ریز و ذره‌بینی بر روی پوست طبیعی انسان زندگی می‌كنند می‌توانند در بروز بیماری پوستی «رزاسه» نقش مهمی ایفا كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كوین كاواناگ از متخصصان دانشگاه ملی ایرلند در این مطالعه خاطرنشان ساخت: حدود سه درصد از مردم به بیماری رزاسه مبتلا می‌شوند و این بیماری در بین افرادی كه پوست حساس یا سیستم ایمنی ضعیف دارند، شایع‌تر است.

كاواناگ و دستیاران وی در آزمایشات جدید دریافتند این انگل‌های بسیار ریز كه از گونه «دمودكسل فولیكولوروم» هستند و به طور معمول روی پوست سالم انسان زندگی می‌كنند می‌توانند عامل مهمی در بروز بیماری رزاسه در افراد مستعد باشند.

بر اساس این گزارش، رزاسه یك بیماری شایع پوستی است كه سبب قرمزی و تورم در پوست صورت می‌شود و اغلب به آن جوش بالغین نیز می‌گویند. رزاسه با تمایل به برافروختگی و قرمزی صورت آغاز می‌شود و با پیشرفت بیماری به صورت قرمزی دائمی قسمت میان صورت دیده می‌شود كه به تدریج گونه‌ها، پیشانی، بینی و چانه را نیز گرفتار می‌كند. این بیماری به ندرت خود به خود بهبود می‌یابد و ممكن است سال‌ها ادامه داشته باشد. همچنین وضعیت بیمار بدون درمان بدتر خواهد شد.این مطالعه در مجله میكروبیولوژی پزشكی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha