محققان دریافته اند که ترکیب دارو و غذای مناسب برای بیماران علاوه بر کاستن از هزینه های اضافی روند درمان را نیز بهبود و سرعت می بخشد.

به گزارش مهر پرفسور ازرا از دانشگاه شیکاگو که از سرپرستان این تحقیق بوده است اعلام کرده که بیماران می توانند با توصیه متخصصان غذای مناسب خود را انتخاب کنند تا بدین ترتیب هم دوز دارو کاهش یابد و هم هزینه های اضافی درمان. علاوه بر آنکه ، در عین حال روند درمان نیز بهتر طی می‌شود.

جالب است بدانید که فکر این تحقیق از آنجا شروع شد که متخصصان دریافتند داروهای سرطان سینه چنانچه با غذاهای چرب  خورده شود، بهتر از زمانی که معده خالی است عمل کرده و جذب می شود.

در عین حال چنانچه بیماران در حین مصرف دارو از غذاهای غیر مناسب استفاده کنند، علاوه بر اینکه تاثیر داروها کاهش یافته و روند درمان طولانی تر می شود، حتی در مواردی موجب تشدید عوارض دارو نیز می گردد.

بنابر همین گزارش حتی میوه های خاص نیز در زمان استفاده از برخی داروها تاثیر آنها را تا بیش از 40 درصد افزایش داده اند که در این میان نقش مرکبات بسیار قابل ملاحظه است.

دکتر ازرا معتقد است که از این کشف می توان در جهت جلوگیری و یا به تاخیر انداختن بسیاری از بیماریها نظیر بیماریهای قلبی و دیابت استفاده نمود و با مصرف مواد غذایی طبیعی استفاده از داروها را کاهش داد و هزینه های درمانی را نیز تا حد قابل ملاحظه ای تعدیل کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha