دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 55670

خطوط و چین و چروك نسبتا عمیق به این راحتیها از بین نمیرود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروكها را بتوان از بین برد كه مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت، اما میتوان تا حد زیادی با روشهای متفاوتی ظهور این چروك ها را به تعویق انداخت؛ از تغذیه صحیح گرفته تا كرمهای ضد چروك و حتی ماساژ كه هیچ خرجی هم برایتان ندارد.

سلامت نیوز :خطوط و  چین و چروك  نسبتا  عمیق  به  این راحتیها از بین نمیرود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروكها را بتوان از بین برد كه مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت، اما میتوان تا حد  زیادی  با روشهای  متفاوتی  ظهور  این چروك ها را به تعویق انداخت؛ از تغذیه صحیح  گرفته تا كرمهای  ضد چروك  و  حتی  ماساژ كه  هیچ خرجی  هم  برایتان  ندارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آسیا ماساژ  مانع به  وجود  آمدن خطوط  بیشتر در صورت میشود  اگرچه  با  این  كار نمیتوان  خطوط عمیقی كه از قبل پدید آمده اند را  از  بین  برد.  بهترین كار این است كه هنگام استفاده از كرمهای خانگی خودتان آنها را با این روشها روی صورت ماساژ دهید.

از گردن، گلو و چانه شروع کنید
از محل اتصال گردن به شانه شروع كنید. با استفاده از كرم یا روغن، حركات نوازشی را با دو دست خود از بالای گردن شروع كنید و به سمت چانه ادامه دهید و آنگاه این حركت را از لبه استخوان فك به بیرون بكشید. ممكن است هنگامی كه از پشت دست استفاده میكنید احساس راحتی بیشتری داشته باشید كه  بستگی به میل شما دارد. این حركت عمیق، سریع و نوازشی است.
با كمك پشت دستتان، حركات سریع و تند چرخشی و حركات نوازشی را با نوك انگشتانتان انجام دهید. از پایین گردن به سمت بالا تا چانه و خارج از آن.
با كمك شست و انگشت نشانه پوست را نیشگون بگیرید. از لبه استخوان فك شروع كنید و به سمت مركز چانه ادامه دهید. حداقل6  بار این كار را تكرار كنید. 2نفر از زنان زیبای مشهور چینی اعتقاد دارند كه با انجام حركات نیشگونی در هر روز هرگز چانه شان بدشكل نشده است. این كار بی ضرر و واقعا محرك پوست است. هرگاه وقت اضافی یا آزاد دارید، این كار را انجام دهید؛ مثلا وقتی كه منتظرید كتری جوش آید یا در حال صحبت با تلفن هستید، این ماساژ را انجام دهید.با وارد آوردن ضربات تند روی پوست، پوست
را بیشتر  تحریك میكنید. این یك حركت خشن و ضربه ای است؛ از زیر استخوان فك شروع كنید و به سمت باال تا روی گونه ها ادامه دهید. ساده ترین راه استفاده از نوك انگشتها و كف دست برای روی صورت و گونه ها (بین گوش تا بینی) و پشت دست برای نواحی زیر چانه است.

راز داشتن چشمهایی همیشه باز و زیبا
ابروها را از سمت بیرونی نیشگون بگیرید. با انگشت نشانه و شست ابروها را در واقع بچلانید. با این كار تمام فشارهایی كه در اطراف چشم جمع شدهاند آزاد میشوند، این كار را چندبار تكرار كنید. با استفاده از انگشتان دوم و سوم اطراف چشمها را ماساژ دهید. در این كار به دیواره بینی و گیجگاه فشار وارد كنید. توجه داشته باشید، هیچگاه پوست اطراف چشمها را به خارج نكشید، زیرا پوست این مناطق بسیار حساس است.

قدم  بعدی گونه هاست

با استفاده از انگشتان اول، دوم و سوم كرم را  بردارید  و  از  چانه   تا گیجگاه  نوازش كنید. با حركات آرام نوازشی، كناره های دهان را ماساژ دهید .با هر دو دست حركت را به سمت بالا انجام دهید و از چانه تا سوراخهای بینی این عمل را تكرار كنید.
از کناره های دهان تا چشمها را نیشگون بگیرید با انجام  حركات  چرخشی كوچك  پوست  را  تحریك  كنید.  این  كار  را از چانه شروع كنید و به سمت بینی ادامه دهید و از وسط پیشانی به خارج  بكشید. برای این كار از انگشتان دوم و سوم استفاده كنید. با به كار بردن پشت هر دو دست، به سمت باال از فك تا استخوان گونه، ابتدا در یك طرف و بعد در طرف دیگر، با فشار و تند ماساژ دهید.

پیشانی را بدون بوتاکس صاف نگه دارید
حركات نوازشی را به طور عمیق تا بینی و تا خارج از پیشانی ادامه دهید و در گیجگاه فشاری نرم وارد آورید. این كار برای رفع فشارهای عصبی بسیار مطلوب است. با استفاده از انگشتان نشانه و وسطی در وضعیت افقی، حركات قیچی وار روی پیشانی انجام دهید. این كار در محوكردن اخم كمك كننده است. همچنین در رفع سردرد، به مراتب مفید است.راه جالب دیگر برای رفع سردرد، ماساژ دو نقطه گیجگاهی و نقطه بین دو ابرو با فشار متوسط و به آرامی است. این لمس ضعیف واقعا اثربخش است. حتی شاید قادر باشید .

سردردهای خفیف میگرنی را برطرف كنید
با استفاده از همه انگشتان و افقی نگهداشتن ساعد دست، با حركات موزون و یكی پس از دیگری انگشتان به سمت بالا تا خط مو را ماساژ دهید.با استفاده از سه انگشت، به سمت خط مو فشارهایی نرم وارد آورید. این فشار را تا خارج از گیجگاه ادامه دهید. با این كار كل پیشانی تحت پوشش قرار میگیرد.
قدم آخر: چگونه ماساژ را پایان دهید برای پایاندادن به ماساژ، باقیماندههای چربی را پاك كنید و تونیك پوستی یا آبمعدنی روی پوست اسپری كنید.

 پوست شما احساسی كاملا متفاوت پیدا خواهد كرد؛ احساس نرم و درخشنده بودن. اگر وقت دارید میتوانید درمان صورت را با ماسك كامل كنید. كل صورت را با ماسك بپوشانید، به جز اطراف چشمها كه نباید روغن به آن برسد. چشمها را با یك بالشتك پنبه ای آغشته به لوسیون چشم بپوشانید و چشم خود را ببندید و به مدت 15 تا 20 دقیقه همینطور راحت بمانید، سپس بشویید. اكنون اگر به خود نگاه كنید جوانی خود را بازیافته اید و احساس تازگی و سرزندگی خواهید داشت؛ چشمها زنده و درخشان و پوستتان نرم و لطیف مثل پوست كودكان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha