دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 55691

سلامت نیوز :محمد مهدی آخوندی صبح امروز در نشست خبری روز جهانی سلامت جنسی که در مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا برگزار شد توسعه مراکز درمان ناباوری در کشور سبب شد تا تنوع زیادی در زمینه‌های درمان ناباروری در کشور داشته باشیم و انگ ناباروری که سال‌ها خانواده‌ها را آشفته می‌کرد برطرف شود.

وی نقش رسانه‌ها را در این راستا بسیار مفید و محرز دانست و افزود: زمانی فقط زوج‌های بالای در سنین 40 سال برای درمان ناباروری مراجعه می‌کردند ولی با شرایطی که رسانه‌ها ایجاد کردند اکنون زوج‌های جوان در همان سال‌های ابتدای ازدواج به محض اینکه در زمینه ناباروری احساس خطر می‌کنند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.به گفته آخوندی مسئله تا آنجا پیش رفت که حتی مردم که سریال‌های تلویزیونی هم واکنش نشان می‌دهند به طوری که در سریال خداحافظ بچه که محور یک زوج نابارور بودند با اعتراض مردم پایان سریال تغییر کرد و تولد 5 فرزند به مدد روش‌های کمک باوری ختم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تاکید کرد: پیشرفت در حوزه درمان تا بدانجا رسیده است که قبل از اینکه نگران ناباروری باشیم. سعی در حفظ باورهای افراد داریم. به عنوان مثال افرادی که به دلیل شیمی‌درمانی و برخی جراحی‌ها و افزایش سن به مرور گناد‌هایشان غیر فعال می‌شود با گرفتن سلول‌های جنسی و فریز کردن آنها این امکان وجود دارد که فرد پس از گذراندن روند درمان با استفاده از سلول‌های جنسی خود بارور شود که این امر نیاز به اطلاع رسانی دارد.

رئیس مرکز درمان ناباوری ابن سینا خاطرنشان کرد: بحث سلامت جنسی بر سلامت باروری مقدم است. چرا که ما در کنار حفظ باروری به افراد سالم برای ارتباطات جنسی سالم نیاز داریم که در این بین یکسری اختلالات فیزیولوژیک و ساختمانی وجود دارد که کاملاً قابل پیشگیری بررسی و درمان است.وی افزود: در کنار تمام مباحث با خطر عفونت‌ها و بیماری‌های جنسی مواجه هستیم که ممکن است در سنین قبل از ازدواج یا پس از ازدواج بروز کند اگر چه ما در این زمینه آماری نداریم اما در آمریکا 40 درصد افراد اختلالات جنسی دارند.

این متخصص زنان و نازایی با اظهار تاسف از ضعف اطلاع رسانی در خصوص سلامت رفتارهای جنسی در کشور گفت: وضعیت ما در مورد اطلاع رسانی برای سلامت جنسی مانند وضعیت 30 سال پیش برای درمان ناباروری است و برچسب‌هایی در این زمینه وجود دارد و احیاناً مردم خارج از ابعاد فرهنگی و مذهبی برای خود مانع تراشیده‌اند.آخوندی گفت: حتی ما مرکزی برای مراجعه و ارائه مشاوره با عنوان کلینیک سلامت جنسی نداریم و کلنیک سلامت جنسی پژوهشگاه ابن سینا با درخواست وزارت بهداشت و برای رفع نیاز جامعه تاسیس شده است. چرا که پیشگیری قبل از رسیدن به موقعیت‌های غیر قابل جبران لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha