سلامت نیوز : کاظم ندافی افزود: بعد از زلزله تاسف بار در مناطقی از استان آذربایجانی شرقی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت فعال و شبانه روزی در این مناطق حضور یافت.

وی افزود: در این مدت روزانه 45 تا 65 کارشناس از سوی این مرکز برای انجام عملیات بهداشت محیط  در مناطق زلزله زده حضور داشتند و 100 نفر از همکاران دیگر نیز به صورت آماده باش منتظر امدادرسانی بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: از زمان بعد از زلزله تاکنون 3300 مورد بازدید از منابع و مخازن آب منطقه شامل شبکه آب، مخازن سیار و ثابت انجام شده است و بیش از 82 هزار متر مکعب آب کلرزنی شده است.ندافی خاطرنشان کرد: در این مدت 3200 مورد کلرسنجی هم از آب لوله کشی، تانکرهای سیار و مخازن ثابت آب انجام شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار گفت: 810 مورد نمونه برداری میکروبی نیز برای کنترل کیفیت آب آشامیدنی منطقه انجام شده است.وی از 1335 مورد نظارت بر دفن اجساد حیوانات تلف شده در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار داشت: برای گندزدایی 307 هزار متر مربع سطوح از مناطق زلزله زده از 4 تن آهک، 1100 کیلوگرم پرکلرین، 500 لیتر کرئولین، 60 کیلوگرم هالامید و 65 کیلوگرم سایر گندزداها استفاده شده است.

وی همچنین سمپاشی و طعمه گذاری 914 هزار متر مربع از سطوح در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مدت 140 مورد بازرسی از انبارهای غذایی و 426 نیز بازرسی از مراکز تهیه غذا به عمل آمده است و 500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف نیز معدوم شده است.ندافی همچنین از انتشار چندین جلد راهنمای دفع فاضلاب، تامین آب، عملیات و مدیریت بهداشت محیط در شرایط اضطراری و در اختیار قرار دادن این راهنماها به همکاران بهداشت محیط در منطقه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha